Forankring af legehus

Hej..
Vi er ved at samle et legehus, der skal stå i et hjørne af haven.

Det er dette her - nogenlunde alm. størelse:
http://www.luoman.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=538&Itemid=125

Jeg havde egentlig bare tænkt mig at lægge nogle fliser ned i jorden og stille legehuset ovenpå.
Men kender et par, hvor legehuset blæste omkuld i en efterårsstorm. Og i brugsnavisningen er der vist metoder til forankring. Bl.a. en. hvor der nedgraves beton-blokke med stolpesko tre steder under hver tværstolpe!! Jeg synes det lyder lidt voldsomt og det bliver også dyrere end jeg havde regnet med og der skal da graves en hel del!

Er der nogen, der har andre smartere ideer til at "vind-sikre" legehuset? Eller et der ok bare at sætte det på fliser? Kan jeg forankre det på en lettere måde mens det står på fliser?

 

Hej.. Vi er ved at samle et legehus, der skal stå... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej jeg ejer i hvert fald ikke en og det gør den gamle vist heller ikke - og han er endda håndværker!

 

Skrevet af Jacob Antenne på 02 sep 2009 14:14
så må man låne. jeg er stærkt i tvivl om man nogensinde kommer gennem en betonflise med en slagboremaskine.
Selvfølgelig gør man det, jeg har da boret mange huller i beton med min almindelige Bosch, det tager bare lidt tid. Der skal ikke knokles det er maskinen der skal arbejde ikke dig. Jeg har endda boret et 16 mm. hul igennem en stor granit sten. Ok det tog et par timer og jeg kølede boret med vand hele tiden.

Kunne fint bore i de store firkante fliser, jeg havde liggende - det gik da ikke så hurtigt som i smør, men det er også en meget billig maskine jeg har.

Problemet er så, at fliserne indeholder små sten/grus, så hvis man rammer en sten kommer man nok ikke videre.
Hvad hedder de fliser uden sten i? Er det bare beton eller?

(..undskyld alle de simple begynder-spørgsmål).

 

Det hedder et bedre bor, da det du bruger ikke er godt nok til sten

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Det er mest af alt et spørgsmål om boret, er det et kvalitets bor køre det stort set igennem alt af beton og mursten. Der er småsten i alle fliser ! Hvis dit murbor er et af dem du kan købe i en æske eller pakke med 4-5 stk. for 20,00 kr. er det som at smide penge ud af vinduet.

Maskinen betyder lidt - men til en almindelig flise er det ikke den, der er begrænsningen (så er den i hvert fald meget ringe ;-) ).

Gode bor - f.x. Irwin - koster faktisk ikke alverden, og du fortryder det ikke. Du må bare ikke køre dem varme - men det må du ikke med nogen bor.


Beton er ikke bare beton - men en hel videnskab med forskellige tilslagsmaterialer og blandingsforhold, alt afhængig af formål. Alle fliser indeholder sten/groft grus - i forskellige størrelser, afhængig af producent og flisernes størrelse.


Mvh.

Jan R.
OK... det er nemlig de møgbillige bor jeg brugte. Snupper lige et par ordentlige når jeg alligevel skal i Silvan :-)

 

Silvan har desværre ikke ordentlige bor. og dem de har er for dyre.
ind i stark, bygma eller et xl proff center.

Jacob
OK, det skal jeg huske. Skal også kun derud fordi der er 50% på Gori :-)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også