Medion Titanium PC ca. 5 år gammel Langsom

Hej
Efter at jeg fik liv i min pc igen, med ny strømforsyning, kunne jeg godt tænke mig at  få den til at arbejde noget hurtigere. Er blevet noget langsomere med årene.
120 gb harddisk og 1 gb ram
Hvordan gør jeg det-?
Har kørt fejlsøgning og rettelses program
har kørt diskframentering
har kørt noget diskkompremering og fjernelse af unødvendige programmer fra internet.
der blev lidt mere plads på disken.
disken er opdelt i
hoveddisk ca. 50 gb 54 % ledig plads
Backupdisk ca.50 gb  90 % ledig plads
og en lille på ca.5 gb  75% ledig plads.
Hvad kan man prøve/gøre

mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil hjælpe meget at komme 1 GB ram mere i den.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tjek hvad der kører af unødvendige programmer nede i højre hjørne af værktøjslinien. Hvis det er programmer du lejlighedsvis bruger, kan du vælge at trække dem hen på den normale værktøjslinie. Så starter de først når du klikker på dem.

Åbn KØR og skriv  [msconfig] uden klammer.
Tjek hvad der kører under fanebladet START. Der er sikkert mange sjove ting der.
Prøv derefter at se hvor mange tjenester der kører. De fleste af dem kan du undvære. Hvis du gennemgår dem via nedenstående link, vil du opdage at ca 70 tjenester kan deaktiveres.
Det tager lidt tid, men PC'en bliver hurtigere når du frigør en stor mængde RAM.

http://www.blackviper.com/
http://www.beemerworld.com/tips/index.htm
Se under punktet "Remove XP Services".

Hvis du ændrer i tjenesternes funktion, bør du lave en *.reg fil med den forståelige forklaring i stedet for den kryptiske som ingen menigmand forstår et kuk af.
Vær opmærksom på at visse automatiske opdateringer kan sætte tjenesterne og deres respektive forklaringer tilbage til normal tilstand. Det er her du får brug for at indlæse *.reg filen igen.

Norton og McAfee er kendt for at sløve gamle komputere.

Mvh. Christian

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis