udstyr til gravering

JEg kunne godt tænke mig at prøve at gravere mine egne skilte i metal og evt træ også. Det skal ikke kun være ridsning i overfladen men dybdegravering/fræsning af fx. bogstaver. Jeg er klar over at jeg skal bruge en ligge boremakine men hvad skal jeg eller bruge for at styre den eller objektet jeg fræser i, så det bliver præcist og pænt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Axell på 30 aug 2009 15:30
JEg kunne godt tænke mig at prøve at gravere mine egne skilte i metal og evt træ også. Det skal ikke kun være ridsning i overfladen men dybdegravering/fræsning af fx. bogstaver. Jeg er klar over at jeg skal bruge en ligge boremakine men hvad skal jeg eller bruge for at styre den eller objektet jeg fræser i, så det bliver præcist og pænt?
Hej  Axell.
Så vil jeg anbefale dig at søge på Metalsnedkerens indlæg, han har selv fremstillet netop sådan en maskine du søger. Så han vil om nogen kunne hjælpe dig.
Du skal søge i den lille rude oppe i højre hjørne, under dit brugernavn. Skriv:  Metalsnedker   og det vil vælte frem.

V.h.  Håndværkeren

....jeg har lige skaffet mig en lille graveringmaskine, den er ikke helt let at lave selv. Men man kan vist få skabeloner til overfræser.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu findes der flere modeller af graverings maskiner Lynæs, den jeg tænkte på er opbygget med to slæder, hvor en slæde køre sideværts og en anden frem og tilbage. Har du ikke set de billeder som Metalsnedkeren på et tidspunkt lagde ind her på LDS. Det var længe før vi fik et Galleri.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis