Vandskuringsmaling fra Skelflex

Hejsa

Vil bare lige give et lille tip til jer om vandskuringsmaling fra Skalflex.

Ingen forhandlere kunne fortælle os, hvordan man skulle påføre produktet. Nogle sagde, at man skulle bruge en pensel, andre sagde at man skulle bruge en malerrulle. Det kan man måske også godt, men nedenstående metode giver et flot "pudset" look.

Det er nemmest at arbejde med, hvis man fortynder det en smule med vand.

Påføres med kalkkost (ikke for tykt et lag).

Hele væggen pudses over med et pudsebræt med skumgummi.

Denne fremgangsmåde har givet os nogle rigtig flotte vægge

Go' arbejdslyst

Jannie

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med et par billeder af resultatet ???
ja, please.. billeder.. skal nemlig igang med samme "omgang" på et tidspunkt :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er lidt svært at få et godt billede af det, men nu har jeg prøvet.

Som I kan se er strukturen meget fin, så hvis man ønsker grovere struktur, skal man nok vælge en af strukturmalingerne fra Skalflex i stedet for.
Vi har malet med almindelig hvid maling ovenpå, fordi vandskuringsmalingen ikke kunne dække ordentligt alle steder. Det er også fair nok eftersom væggene var blå og røde nogle steder.

Forresten.. vandskuringsmalingen er virkelig god til at dække mindre revner og huller.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej.

Vi har selv benyttet skalflex, men for nyligt prøvede jeg at hente en bøtte i tyskland. Her hed det bare strukturmaling. Prisen var den halve, og da jeg købte det, troede jeg det var det samme. Det kan jeg så med det samme sige, det er det ikke. Vi tog 4-5 håndfulde vasket sand (0-2mm) og blandede det sammen med strukturmalingen. Voila. Et resultat som med skalflexen. Og så til den halve pris.

Hermed er vores lille sparefif givet videre.

Jeg mener vi giver ca. 400kr for 10 liter skalflex. Men kun 150 - 200kr for den strukturmaling. Så det er da en besparelse.
Jeg har lavet en lignende behandling - skalflex2000 med beto binder direkte på allerede malede gipsplade vægge. Smurt på med 2-3 mm lag med et metal bræt, og efter den første afhærdning(ca. 30 minutter) med et filtsebræt med skumgummi. Det ser ud nogenlunde som Jannie´s billede. Vi valgte det tykkere lag og et andet produkt, da "kornene" så kommer meget tættere, og det kunne ligeledes dække/spartle den lidt ringe førstegangsspartling af gipspladerne. Der er efterflg. afsluttet med en gang hvis maling, for at "lukke kornene" og få en fuldstændig ensartet farve.


Kun perfekt er "godt nok"

Cru
Det ser virkelig godt ud
Hej Jannie - tak i lige måde - det er 2 forskellige produkter, med 2 forskellige resultater. Så er det jo bare lidt op til personlig temperament hvad man er til....

Kun perfekt er "godt nok"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også