lyd bond

Ja så mangler jeg viden om at få de gamle lydkasetter over på Cd. vordan gør mand.
og vordan får jeg skildt dem af så jeg kan vælge 1-2-3-o-s-å

jeg rejser en del med camper og ønsker kontagt med andre som har den lielse .

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nettet vrimler med den slags programmer, men der er mange ubesvarede spørgsmål.

 Vil du bruge tid på at fjerne båndstøj?

 Nogle programmer kan indsætte en defineret pauselængde mellem numrene og nogle kan adskille musiknumrene i separate filer.
 Funktionen virker selvfølgelig kun på numre der ikke indeholder pauser.

 Vær varsom med at vælge en normalisering af volumenstyrken under indspilningen, idet det ofte har indvirkning på dynamikken.

 Når man indspiller på bånd, er en overstyring på 3% acceptabel og næsten ikke hørligt, men ved en digitalisering lyder det forfærdeligt, specielt når det gælder stemmer i et højt toneleje. Altså max 0dB VU.

Det bedste resultat opnår du ved den tidskrævende manuelle indspilning.

De fleste kassettebåndoptagere har en automatisk indspillefunktion som komprimerer indspillestyrken, og det samme gør sig gældende for lydprogrammerne. Ved moderne musik er det OK at benytte den automatiske indspillestyrke, men hvis musikken indeholder stor dynamisk variation, vil du opleve nogle mærkelige effekter som kan minde om pop-lyde, når programmet febrilsk prøver på at holde lydstyrken på et normalt niveau.

Udgangssignalet fra kassetteafspilleren eller for/forstærkeren skal passe til indgangsfølsomheden på dit lydkort.
 Pas på med at overstyre indgangen på lydkortet.
 Hvis du har mulighed for at regulere signalstyrken på udgangen er der ikke de store problemer, men der kan blive tale om forøget støj på indgangssignalet hvis impedanstilpasningen mellem forstærkeren og lydkortet ikke harmonerer.

Mvh. Christian

tak for svaret jeg har fået løst opgaven
Mend nu mangler jeg at finde ud af vordan jeg får to film på DvD så jeg kan skelle dem af
hil camper

jeg rejser en del med camper og ønsker kontagt med andre som har den lielse .

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis