Afslutning mellem trægulv og bundstykke i karm

Hvad er den korrekte eller normale måde at dække revnen mellem et trægulv og bundstykket i en dørkarm? Se billedet.

Problemet ved nogle af mine døre er, at gulvet næsten er i niveau med bundstykket (ned til 3mm), og derfor kan der ikke sidde fx. en 1cm høj liste og dække revnen.

Jeg ved godt, at der burde være lavet mere niveauforskel, men det bliver ikke lavet om. Det er simpelthen for besværligt

Hvad ville i gøre i denne situation - hvad er pænest? Findes der nogle super tynde L-formede lister, der kunne monteres her og dække revnen?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan enten skrue en aluskinne på eller fuge

vælger du at fuge , lægger du en skumgummi elig i bunden , så fugen bliver 5 mm tyk
vælg en silikonefuge der passer i farven
hvad er der af gulv på den anden side af døren?

jeg ser to muligheder:

1. fjerne bundstykket og lade gulvet fortsætte
2. fræse en alu vinkel liste i niveau med gulvet og lim den på
Fugning med passende fuge.. det har jeg gjort. Holder fint på femte år nu.

Kun perfekt er "godt nok"

inden du lagde gulvet skulle du have haft en bund stykke i hvor du kunne sætte en skinne i. jeg vil sige du skal fuge
Mange tak til alle for svar.

Jeg kendte ikke til U-formede skinner - det vil jeg undersøge.
Flade trælister vil jeg også undersøge.
Jeg kendte heller ikke til bundstykker forberedt til skinne - den vil jeg gerne se et billede af eller et link måske? Selv om det er for sent vil jeg gerne lære til næste gang.

boso, der er det samme gulv på begge sider af døren, men jeg vil beholde bundstykket. Der er tre rum (der støder op til hinanden) med dette gulv og gulvene ligger ikke i samme retning i alle rummene. Endvidere vil et bundstykke også muliggøre en mere lydtæt dør end uden bundstykke, såvidt jeg kan se.

skulle du lave det helt perfekt , skulle du have skåret en fals i bundstykket i hver side så det lige passede med at gulvet gik 1,5 cm ind under , så skulle du slet ikke bruge lister og fik en meget pænere afslutning
Jeg havde samme udfordring i vores kælder - dørene er kun 20M høje, og jeg er selv 193 cm, så det handlede om at få så meget højde som muligt, SAMTIDIG med at beholde bundstykket. Jeg lagde en fuge i samme farve som gulvet (karamelfarvet til bambusgulv), og man ser det faktisk overhovedet ikke. Flere er blevet gjort opmærksom på det, og responsen er den samme "det havde jeg sgu slet ikke set".



/Bellini

 

Skrevet af Bellini på 31 aug 2009 07:38
Jeg havde samme udfordring i vores kælder - dørene er kun 20M høje, og jeg er selv 193 cm, så det handlede om at få så meget højde som muligt, SAMTIDIG med at beholde bundstykket. Jeg lagde en fuge i samme farve som gulvet (karamelfarvet til bambusgulv), og man ser det faktisk overhovedet ikke. Flere er blevet gjort opmærksom på det, og responsen er den samme "det havde jeg sgu slet ikke set".



/Bellini


20 M det er godt nok nogle høje dører, hvad er loft højden i den kælder

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis