Imprægnering af jakke og bukser

Har et sæt M-Tech tøj, jakke og bukser. Ydersiden er lavet af 100 % polyester. Det er vandafvisende men ikke vandtæt. Er det muligt at imprægnere det med noget, så det bliver vandtæt ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke selv erfaring med polyester. Men det kan være at andre her på tråden kan af- eller bekræfte om det kan være en ide at bruge det samme som man bruger til oil-skins-bukser. I så fald kan det vel købes i en jagtforretning. Hvis de to ting kan arbejde sammen, bliver det i hvertfald vandtæt.
Sermonikus
Forhåbentligt nåede du ikke at fylde olie på din polyester dragt
Hvis det er en goretex jakke du har, skal den blot vaskes med en speciel sæbe du køber i en mc butik. Er det en af Bævernylon kan du vaske den med almindeligt sæbepulver, og når den så er helt tør sprøjter du den med telt impregnering/ silicone spray.
Oilskin er bomuld der er behandlet med olie.

V.h.  Håndværkeren
Næh, jeg har ikke gjort noget endnu. Syntes ikke det lød som en god idé

Nej, det er desværre ikke Goretex, så havde det ikke været nødvendigt at imprægnere den.

Bævernylon ved jeg ikke hvad er, men som sagt står der at ydersiden er lavet af 100% polyester.
Dette gælder så kun jakken, har jeg lige fundet ud af !!

Buksernes yderside er lavet af Polyamid, hvilket bruges til regntøj og derfor skulle være vandtæt ! Sidst jeg kørte i regnvejr,
undrede jeg mig faktisk også over at jeg ikke blev våd på bukserne indenunder.

Så det er tilsyneladende kun jakken som trænger. Hvorfor sættet så er lavet af forskellige materialer, aner jeg ikke.
Skrevet af Frank K. på 05 sep 2009 17:07
Næh, jeg har ikke gjort noget endnu. Syntes ikke det lød som en god idé

Nej, det er desværre ikke Goretex, så havde det ikke været nødvendigt at imprægnere den.

Bævernylon ved jeg ikke hvad er, men som sagt står der at ydersiden er lavet af 100% polyester.
Dette gælder så kun jakken, har jeg lige fundet ud af !!

Buksernes yderside er lavet af Polyamid, hvilket bruges til regntøj og derfor skulle være vandtæt ! Sidst jeg kørte i regnvejr,
undrede jeg mig faktisk også over at jeg ikke blev våd på bukserne indenunder.

Så det er tilsyneladende kun jakken som trænger. Hvorfor sættet så er lavet af forskellige materialer, aner jeg ikke.

Jakken er af vævet polyester og kan derfor tåle væsentligt mere bevægelse og kan ånde, hvor polyamid er et støbt matriale ligesom en plastick pose, der jo ikke kan ånde. En Bævernylon er også en polyester, den er dog blandet med anden vare også. Men du kan roligt sprøjte jakken med silicone spray, det er dog noget der skal gentages en gang imellem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis