computer pris

Hej alle.
Jeg har en notebook (Dell Latitude D430) som jeg gerne vil sælge, men jeg ved bare ikke hvor meget den er værd``?

info:
notebook (Dell Latitude D430)
Intel® Core™ 2 Duo processor U7500 (1.06GHz),
Intel® 945GMS (533MHz front side bus) with Intel® onboard graphics
2GB DDR2 Ram
80 GB HDD

håber der er nogen derinde der kan hjælpe med at finde en pris?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer vel an på hvem du sælger den til, hvad der følger med og hvor gammel den er.

Sælger du den som den står der, med HDD, men uden software, med lader men gammel nok til at være uden garanti, så skal du op og konkurrere mod et tilbud fra eks. Aldi eller Bilka på 3-4.000 for en ny MED software.

Dvs. Prøver du at sælge til en studerende eller anden person der bare vil have en laptop, så snakker vi måske kr. 2-3.000,- afhængig af alder og hvad der følger med.
Finder du den rigtige køber kan du måske få noget der ligner nypris-30%-15% pr års alder, hvilket for en Dell kan betyde en noget højere pris, da din model nok har ligget i nærheden af 7-10.000 afhængig af hvornår du købte den, og ekstraudstyr. Også fordi der er tale om en ultralight notebook, hvilket der måske er nogen der villige til at betale ekstra for.
Jeg vil selfølgelig ha en god pris for den
Jeg har købt computeren af en hvor hard driveren ikke virkede, men så har jeg selv fået købt en ny hard driver til den og installeret den i. Jeg har så installeret win xp prof. service pakke 2 i den, office 2007 er også installeret. xp cd'en og office pakken er mine egne, så de følger ikke med i salget.
Jeg har desuden fået en kvittering på at computeren ikke er en stjålent vare, men den oprindelig kvittering har jeg ikke, så jeg ved ikke hvornår den er købt, den ser forholdsvis ny ud. men ved bare ikk hvornår den er fra.
Jeg har fået set på nettet, men kan IKKE finde en lignende bærbar på (dansk) marked så jeg kan se prisen på den som ny.
Men hvis jeg skal sætte den på den blå avis, hvad vil en fornuftigt pris være?

et bud 1300-2000kr.
din hdd er intet værd ud over at den virker. du har rimligt med ram og en sløv cpu med et meget lavt energi forbrug. umiddelbart er batteriet jo gammelt men stadigt ikke udtjent.
prøv at sælge den til en studerende.

Jacob
Jeg tror heller ikke på mere end 1500 kr.

Som sagt kan man få en bærbar med garanti, bedre specs og software for omkring 3000 kr idag. Brugt PC-grej er sjældent noget værd efter 1-1½ år.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis