Skal pl-dåse flugte med gips eller med forskalling?

Jeg har pudset loft, og sætter 25 mm forskallingsbrædder og et lag 13 mm gips under det pudsede loft.

Jeg går ud fra, at der skal være 55 mm pl-dåser til loftudtagene.

Skal pl-dåserne flugte med underkant gips eller med underkant forskallingsbrædder?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mine flugter med gipsen, men mine er vist nok noget med ca 80 mm, hvis det er diameter du mener. Ellers kan dækpladen jo ikke komme på.

Med venlig hilsen
ktm

 

dåsen skal føres til underkant loft, det gøés med en mellemlægsring som er tillægs produkt til pl dåsen....
Dåsen skal ikke nødvendigvis føres til underkant af loft!!
Læs mit tidligere indlæg om brændbare materialer...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Man skal jo også kigge på fabrikantens brugsvejledning og der bliver dåsen ført helevejen igennem.
Men hvorfor ikke bare bruge den ring det er jo sundfornuft også for at undgå udefrakommende fragmenter såsom mus man er på den sikrer side med en simpel ring igen sund fornuft frem for alle de skrevne regler hvis man kan gøre det en tand bedre hvorfor så ikke gøre det
Annonce
Jeg læste sjovt nok en kommentar i en anden tråd. Der blev afstandsringen også nævnt, sammen med det at ledningerne skulle være så lange at de kunne nå ned under loftet!!
Så om man gør det nemt eller lovligt er ikke ligemeget.
Og de mus der render rundt her i nærheden, er da skideligeglade med om der er en plastikring i vejen... Specielt hvis den sidder gemt mellem en loftdåse, et lag gips og et lampeudtag. Afstandsringen er slet ikke synlig fra loftet!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Din loftdåse bør komme ned gennem gipsen hvis muligt. dog er det som nævnt tidligere nok den går på den anden side af brændbart materiale...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Lyder som om der er nogen der har lidt styr på de loftdåser i den her tråd
Findes der er super trick til at få de loftdåser skilt ad ! Jeg gidder ikke montere den for så at finde ud af at den skulle være skilt ad inden montering og så elektrikkeren splitter den ad

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Skrevet af DangMan på 15 aug 2011 13:15
Findes der er super trick til at få de loftdåser skilt ad ! Jeg gidder ikke montere den for så at finde ud af at den skulle være skilt ad inden montering og så elektrikkeren splitter den ad



Hmm, loftdåsen skal ikke skilles ad, hvad er det som du vil pille af?`

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97693_05.pdf
 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis