Hejsa

Jeg er en dreng på 15 år, som godt kan li' at skille diverse ting ad, og se hvordan de virker, og denne gang er jeg så kommet til en Stiga græsslåmaskine....
Jeg har taget motoren af selve "græsslåmaskinen", og leget lidt med den.
Nu kunne jeg godt tænke mig at prøve og smide den over på en form for sæbekassebil. Jeg har bare et STOOOORT problem, gearingen

Hvordan skal jeg rent praktisk få det sat sammen? For selve motoren køre jo en del hurtigere rundt, end jeg kan bruge til en sæbekassebil. Jeg har overvejet nogle remskiver og en rem, men synes godt nok det er kompliceret (dog ikke umuligt), men ret kompliceret. Så jeg tænkte på om der ikke var en eller anden smart måde, og få de løst på, uden at side med de store matematiske formler, og alt bøvlet med at købe præcise remskiver og rem.
Jeg har egentlig bare tænkt mig at bruge en træplade, med fire trillebørshjul, en for for jernstang, eller lign som aksel og så ellers motoren forbundet til bagakslen
Så jeg vil høre om der ikke er et smart lille hobby tip, til sådan en med mit lille problem?
Eller om den eneste måde frem, er rem og skiver? Og evt. hvordan det så skulle gøres smartest

Mvh Jonas