2x 1½M forfra dåser?

hej lds-folk

nu har jeg rodet hele denne kategori igennem og kan ikke finde noget brugbart, og har også søgt en halv dag på google

jeg har købt sådan 2 rammer: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...=3835&n=10, da jeg skal have sat 4 1½M forfradåser i en gipsvæg, men jeg kan ikke finde andet end en 1M dåse og en 1½M dåse - og 2 stk 1½M dåser ved siden af hinanden dur ikke, de kan ikke komme tæt nok på hinanden.

kan det ikke lade sig gøre? er jeg nødt til at have det som 4 enkelte 1½M rammer?

pft

//Morten
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det kan ikke lade sig gøre med 1½M forfradåser.
Så de rammer skal bre direkte retur til Harald Skrald, og så skal du have 4 alm. 1½ modul 63'er rammer...
Ærgeligt, for det er kun med indmuringsdåser man kan bruge dobbeltrammer.
Hvis gipsvæggen endnu ikke er lukket, kan man godt montere indmuringsdåser i den, det kræver mere håndværksmæssig kunnen end en gennemsnitlig elektriker har , og måske lidt mere spartelarbejde, men kan lade sig gøre..

/ Claus

Grunden til at en gennemsnitlig elektriker ikke har den håndværksmæssige kunnen er formentlig fordi han er opmærksom på at indMURingsdåser naturligvis ikke må anvendes i gipsvægge...

... og så for lige at få stillet min egen nysgerrighed: Hvordan vil du fastgøre indmuringsdåsen i en gipsvæg?
Nu er mortenmm jo naturligvis ikke ved selv at lave en elinstallation, og det er mig bekendt kun i brændbare vægge, læs træ/træbaseret, at 850°C glødetrådsprøven er krævet.

En anden mulighed er jo selvfølgelig http://www1.lk.dk/servlet/pdfDokumentation?LKnummer=102H0272, der så stiller krav til at man kan holde evt forskellige kredse adskilt. ( EL/Net/Antenne)

/ Claus

Glødetrådsprøven? Hvad har den med noget at gøre? LK angiver at indmuringsdåsen er til pudsede vægge af mursten, gasbeton mv. Ikke til lette skillevægge.
jeg tror bare at det bliver 4 enkelt rammer, jeg gider ikke sådan en lappeløsning med ukurante dåser og store mængder spartel - og ja, det er min elektriker der laver installationen, jeg har bare købt de nødvendige stumper

tak for hjælpen til jer alle, og go' weekend
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også