Topstykke - Marstal motor

Er der nogen som ligger inde med et topstykke til en Marstal F 2?
Jeg har et tæret hul på 3 cm Ø i siden af topstykket - et nyt koster en delpenge.
(Marstal F2 er benzin,to cylindre, 10 heste)
mvh
Kell
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Lige lidt malurt i bægeret !!

Desværre kender jeg ikke lige nogen der har et topstykkeliggende. Men hvad med resten af motoren ?? Er den lige så tæret som topstykket eller er det en OK blok du har ??

Det er værd at kigge grundigt efter da det jo vil koste at komme videre under alle omstændigheder.

Hvilket materiale er topstykket lavet af ??

Kan der evt svejses så det bliver tæt igen ??

Hus at skifte dine tærezink, det er den der tæres bort før topstykket tæres hvis de er store nok, det er simpelthen deres formål.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej igen
Tak til Njord for relevante komm.
Motorblok, gearkasse m.v. er fin,fin - kun topstykke problem.
Topstykket er støbejern og kan nok (omend vanskeligt materiale)svejses og holde eller alternativt "lappes" og holde en par sæsoner; men hvis nogen ligger inde med et topstykke tilovers..var det nok "smartere".
mvh Kell
Jeg ved ikke hvor du hører hjemme men der er ofte folk der kan svejse lidt af hvert på diverse smede firmaer.

Incl et vanskeligt materiale som støbejern.

Selv i Plast industrienm svejser vi lidt i formene når det er nødvendigt. Men det er altid en kalkuleret risiko vi tager i den sammenhæng..

Venligst Njord !

MVH Njord
Hejsa jeg ligger inde med en defekt marstal f2 10 hestes motor. så hvis du stadigvæk er interreseret så skriv til mig på: [email protected]
mvh. Anders

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Annonce
Hej Kell jeg har lavet en del topstykker i både aluminium og støbejern. Jeg ved at de er ret dyre.
Du kan kontakte mig på 86263533 Mvh. Allan

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Czanto det er ca. 6 år siden han manglede det topstykke... men det er jo hvad der sker når folk ikke slutter deres indlæg med hvad der er sket i sagen

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg


Grandoldman: Rigtigt.
Og så er det altid dejligt med feed back på tipsne man kommer med. Så kan vi alle se om det virker og vi kan alle blive klogere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis