Skidt tomgang mariner 9,9 - 4 takt

Vores 9,9 mariner 4 takt som det aldrig lykkedes os at bytte til en mindre, går ikke så godt i tomgang.
Den går meget lavt i tomgang. så man har på fornemmelsen at den er lige ved at gå ud.
Jeg har prøvet at give den et nøk på (tror jeg nok) tomgangsskruen, men bare en anelse på skruen og så går den for hurtigt i tomgang.. Lidt ligesom om det er enten eller.

Vores havnemanøvre kræver jo at motoren ikke lige skal startes midt i det hele..
Den burde have fået renset karburator sidst den var til service hos gnisten i Svendborg. og der havde den lidt højre tomgang.

Er der noget jeg selv kan stille på uden at skulle skille karburator ad... har ikke lyst til at hænge ud over vandet og skille den ad.. og kan ikke løfte den af selv..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen kæreste Andy.
Har i ikke en mastekran der ovre på vindeby havn, så kunne du da hive den op med den.
Jeg ved godt at de går meget langsomt de 4 taks maskine, nogen gange kan man nærmest være i tvivl om de overhovedet køre. Men det skulle altså ikke have noget at betyde i forhold til manøvring i en havn.

V.h.  Håndværkeren
Næ det er rigtigt. Men vi er helt der nede hvor den er lige ved ikke at kunne nå at holde en omdrejning til næste gang et tændrør vil gniste.. og den laver de det voldsomme ryk..

For øvrigt ligger der altid en gæstebåd under kranen.. du ved, lige der overfor de to tomme pladser med grønne skilte.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Og du er sikker på det ikke er luftskruen du stiller på

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
nej   jeg kan bare ikke lige finde en tegning eller foto af sådan en karburator.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det kan meget vel være nødv. at justere på begge ( meget forsigtigt )

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Jeg kan ikke finde et billede af den på nettet.. Prøver om jeg kan tage et billede af den i morgen..

Når jeg søger på nettet kan jeg finde en kommetar vedr. yamaha 9,9 hp 4.takt.. og den eneste kommentar er

Et mareridt af teknik at justerer - håber ikke det er det samme på en mariner.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er billede af karburator her

Flere billeder her.

Fra Maxi 77 Ann


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Andy.
Så vidt jeg lige kan se, sidder der så ikke en lille skrue hvormed du kan stille gasspjælds armen, i så tilfælde vil det være den mest enkle måde at stille tomgangen lidt op med.
Jeg tænker på den lille maskinskrue hvor der sidder en fjeder omkring.

V.h.  Håndværkeren
Jo og det er også den jeg har prøvet, men det er ligesom om det så er - enten eller -

Hvis jeg giver den bare 1/16 omgang ind så stiger den meget i tomgang..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så er du jo nok nød til at bide i det sure ævle  og lade de proff. ordne sagen, hellere smide en tudse efter dem, end gå og ærge sig i måneder
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis