Bådplads i Kbh?

Hej alle sejlere..

Jeg går og overvejer at købe et rigtig smukt skib, at en god ven som skal til at studere og derfor ikke længer har råd til skuden.

Prisen for sibet kan jeg nok skrabe sammen. Men er lidt i vilrede mht. en bådplads i Kbh (eller i nærheden/cykelafstand). Jeg kender nogen stykker på husbåde rundt omkring, som jeg nok også kan spørge til råds. Men nu har jeg så god erfaring med at spørge herinde så... (jeg skal ikke bo på båden)

Skibet er ca 15 ink bovspryd. Det er et rigtig smukt gafferigget stålskib fra 1948.
Så har send en mail til museumshavnen i nyhavn (ved godt at det er en TS havn... Og som sådan kun til træskibe går jeg ud fra.. men et forsøg værd)

Nogen der har en idee om hvor der kunne være plads.. Og kunne også godt tænke mig at vide hvad prisniveauet er i Kbh området for denne størrelse skib..

Håber der er nogen sejlere fra Kbh, som ka gi mig lidt indput..

tjære & skumsprøjt,
Mads

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er ikke sejler men det her var da et sted hvor man vist ka få lidt info...

www.byoghavn.dk/sejlinfo/


knæk og bræk..  eller hvad det nu hedder i sejlersproget

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Københavns havn kan man godt droppe, men efter som det du skal have placeret bære mere karakter af en lystbåd end en husbåd skulle det kunne lade sig gøre. Det er et godt udgangspunkt at få en plads vinteren over og så komme videre derfra, prøv havnefogeden i chr. havn og nogle af beboerforeningerne deromkring. Prøv også lystbådehavnene, dvs. magretheholm osv. og prøv i særhed klubberne syd for slusen. Det er btw. vigtigt at du siger ca. 45 fod, når man angiver tingene i meter lugter det af husbåd og det kan ingen lide. Priserne ligger på imellem 3000 og 60000 om året i københavn for sådan en båd.

Dr_Lyn
........ og husk lige at det koster 10000 x moms pr tur ind og ud hvis du skal under broerne og ikke kan lægge masten ned

Dr_Lyn
Mange tak for info Dr_lyn..

3000 lyder overkommeligt (i modsætning til 60000!)
Må ud pg forhøre mig. Og ha masten i mente.. Har rimeligt go tid, da jeg først vil overtage den til foråret hvis det er.
Men der er sikkert meget lang ventetid. Selv Brøndby havn havde udsolgt sidste år.. Men prøv at tjekke ventetiden der.. og deres priser er okay.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis