Johnsson 60Hk


Har en Johnsson 60 Hk der ikke vil gå ordenlig i tomgang, Den køre fint i høj hastighed.
SPsm: Er der en der kan fortælle om der er en grundindstilling man kan gå udfra til at indstille tomgangen.
Den ryster og giver nogle spjæt og går derefter ud, det er ligsom den slår tilbage i karburatorene.

Folk med ben i Næsen.::::----:::: Går de på Hænder

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej viklake
jeg har lige haft det samme problem prøv at tage tændrørene hvis de er fettede kan det være din benzin pumpe der er defekt
ellers kan det være der er skidt i din kaburator.
mvh. Ole
ps. det var min benzin punpe der var gået og nu går den kanont godt
Jeg har aldrig hørt at man kan se på et fedtet tændrør om benzinpumpen ikke er i orden??
Er det lige når du sætter den i tomgang og er det en to takter??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hmm - har ikke så megen forstand på påhængsmotorer. Et bud hvis det er en to-takter, er at tændingen er for "høj" dvs den tænder for meget før top

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

ved ik med grund indstilling .
jeg bøvlede længe med min motor og ja kørte ind til et værksted hvor jeg snakkede med mekanikeren han sagde jeg skulle starte den og sejle en god tur med fuld gas og så snart jeg så kom i havn igen skulle jeg tage tændrørene ud og tjekke om de var feddet og hvis de var det ville det hjælpe at skifte benzin pumpen da den køre på vakum fra krumtap huset og ville så suge brændstof den vej ind også. jeg prøvede det og hjalp rigtig meget at skifte den.
Annonce
ahh den type benzin pumpe kender jeg slet ikke..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Grundindstilling på luftskrue tomgang : helt ind 1½ omgang ud igen, herfra er det dig , som må lytte dig frem. Brændstofpumper virker generelt på omtalte måde, har dog aldrig hørt om den fejl. Ud fra din beskrivelse, skal den nok skrues lidt ud i forhold til nu.
Men det er lidt svært ud fra andres beskrivelse at bedømme sagen. Ellers start med 1½ og så kun lidt den ene/anden vej til du finder der hvor den går bedst. Og for en anden gangs skyld, så tæl først, hvor meget du kan skrue den ind, inden du skruer den ud.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det lyder som om dette er noget jeg prøver.
Jeg tager ned til båden i morgen .

Jeg kommer tilbage med resultat.


Folk med ben i Næsen.::::----:::: Går de på Hænder

Prøvede med 1 1/2 omgang ud fra skruerne spændt ind,
yderlig 1 3/4 ud på øverste og nederste skrue nummer 2 fik kun 1 1/4 det ser nu ud til at motoren holder sig igang når den er varm men når den er kold vil den ikke rigtig gå i tomgang, Dette kan jeg godt leve med.
Takker for oplysningerne, jeg håber jeg kan hjælpe en anden gang.

Folk med ben i Næsen.::::----:::: Går de på Hænder

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis