Spansk puds..

Hej
Jeg har et hus fra 1924. Huset er pudset hvor der er strukturer i pudset. Spansk puds tror jeg det hedder. Jeg har et større areal (5-6 m2) hvor pudset er løs og som jeg skal ha repareret. Jeg ønsker ikke på nuværende tidspunkt at renovere hele facaden...
Jeg er dog i tvivl om hvordan man lettest laver det spanske puds. Skal man bare kaste det på og så kommer strukturen af sig selv eller er der nogle teknikker/hjælperedkaber jeg med fordel kan benytte mig af....
Håber på jeg er heldig at få lidt hjælp her...
På forhånd tak
Poul
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er det jeg tror det er (som også var på mit barndomshjem) så gør man det med en speciel maskine kaldet en stænkpudser, hvor man fylder tynd mørtel i og drejer på et håndsving så mørtelen bliver 'stænket' på.

Jeg har ingen anelse om hvor svært det er - er der en murer til stede?
Har du et billede vi kan se?
Hej
Tak for jeres svar. Jeg har dog løst problemet. Det er rigtigt man kan bruge en speciel maskine/piskeris til det... Det må være stænkpudseren.
Vi brugte en træramme på ca. 50x50 cm, hvori vi fastgjorde noget ståltrådsnet med huller på ca. 2x2 cm. Rammen holdte vi ca. 10 cm fra den ny (glat) pudsede væg. Det tynd mørel blev så smidt gennem nettet og ind på væggen. Det kom til at se ud fuldstændig som den eksisterende væg.
Man kan ikkert også bruge en tenniskecher...
Mvh :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis