to lamper i samme roset?

Jeg vil forbinde en lampe til en loftsroset, hvor der allerede hænger én lampe (og optager N og M1).

Ledningen i den nye lampe er blå og brun og jeg har nu indgangene med M2/L og jordsymbolet tilbage. Jeg har forsøgt at forbinde både på den ene eller anden måde - og lige lidt hjælper det.

Jeg har selv monteret ledningen til lampen - har det betydning hvilken farve ledning man fæstner hvor?

Rosetten har også kun ét stik - men betyder det ikke bare at lamperne fungere sammen?

Nå - det var mange spørgsmål - håber der er en som kan hjælpe mig med at få lampen til at virke!

På forhånd tak
Karin


Hvor der er vijle er der vej... Men et godt råd eller to er aldrig af vejen :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du forsøgt at forbinde dine ledninger til M2/L og Jord?!? For så kan jeg dælme godt forstå at de ikke vil lyse...!!

Du skal bruge de samme tilslutninger som den anden lampe, hvis de skal tænde samtidigt.
Ellers skal du finde ud af om der er monteret en tændledning på M2/L. Det kan du måle dig frem til. Du skal ikke bare sætte lampen på. For det kan være at det er en fast fase der er monteret på den.

Hvis det er en nyere installation (Ikke stofledninger og det skidt) kan der muligvis trækkes en ledning mere op i lampestedet fra afbryderen. Men det er ikke LDS-arbejde

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
U wellcome!!
Det er det vi er her for!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej.
Har netop brugt ovenstående tip med stor success Vil dog gerne vide, hvad de forskellige  tilslutninger i rosetten præcist er til inkl. de to "overskydende". Nogen der kan forklare funktionaliteten af

Jord (kender jeg)
M1
M2
N

Mvh.
Martin
M1- mellemledning 1
M2 - mellemledning 2
N - nul
L fast fase
P jord

Forudsat at det selvfølgeligt er monteret korrekt og der er en kroneafbryder sat til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis