Kan man reparere en skydedør til terasse?

Hej Lav-det-selv folk,

Jeg har en skydedør til min terrasse og der fiser kold vind om vinteren. Det er i samlingen imellem de to døre (altså den der skal slutte tæt, når døren er lukket). Man kan ikke umiddelbart komme til at sætte en gummiliste på medmindre man på en eller anden måde skiller døren ad. Hvilket jeg ikke helt kan gennemskue hvordan man gør? Eller om det overhovedet vil afhjælpe problemet?

Er der nogen der ved hvad en dyr koster (ca) - jeg synes at kunne huske, at dette er en ret bekostelig affære?

Nogen der har erfaringer med en lignenden probemstilling, eller har ideer?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
her er et link til den type tætningslister du skal bruge, de fås formentlig mange andre steder osse.. http://www.carl-ras.dk/soegning/pro...ed%C3%B8re
må jeg spørge om du har energi-glas i.. 
jeg mener at man ka skrue nogle beslag af i toppen af døren så ka man løfte den ud i bunden og kante den ud ( den er tung )

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Tak for svar Jokoor!

Men er det en liste der skal monteres i bunden af døren? Det virker som om problemet er der hvor de to døre mødes og hvor der ikke er helt tæt - altså nærmere i karmen.

Jeg ved ikke om der er energiglas i, men det kunne jeg ikke forestille mig. Noget specielt du tænker omkring dette?
der er rigtig meget indemiljø+varmeøkonomi i at udskifte gamle termoruder til energiglas..og jeg synes jeg så en barnevogn i baggrunden på billederne, jeg ved jo ikke hvor længe i har boet der men er der ikke energiglas i må der være rigtig fodkoldt i vinterhalvåret.. du har rigtig stor glasflade og det er jo dejligt med lys og alt det der,men, strålekulden fra den flade vil føles som om det nærmest stormer lige igennem konstruktionen osse selvom det slet ikke blæser udenfor, det gir faktisk mere træk end hvis døren skulle være en smule utæt :-(

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Jeg vil give Jokoor fuldstændif ret. Vi har haft en dør nøjagtig magen til og da vi fik skiftet det til 2 franske døre var det helt vildt hvor meget det hjalp på kulde trækket. Meget mere end man kunne tro på hvis folk havde sagt det til en :o) Så tænk hellere på at få det skiftet frem for at reperarer, hvis det altså er muligt økonomisk.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der sidder nok en træliste foroven som kan skrues af, og så er den til at vippe ud foroven og kan løftes af, men den er tung... og så kan man jo også lige få malet det der mangler..
Annonce
Jeg må også indrømme at tanken om en ny dør lyder meget tillokkende. Vi flyttede ind september sidste år og der har rigtig nok været lidt koldt for fusserne, men det største problem er om morgenen når brændeovnen ikke har kørt. Er der nogen der har en ide om hvad det vil koste med sådan en ny dør?

Tak for rådende allesammen. Fedt at man på et par timer kan få så meget feedback.
Vi gav 27.000 for en fransk dør med 2 side partier udført i kernetræ og med 25 års garanti. Det var dog en del af et samlet pakke tilbud. Men for satan da det hjalp .

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg har set samme problem afhjulpet ved at montere et spændebeslag i midten, der så kunne holde de to dørsider sammen, når de er lukket.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også