knokelled på en golf

Hej.
Jeg har brug for lidt hjælp jeg skal skifte en manchette på en golf. Den yderste, men jeg kan ikke få knokkelledet af. Jeg ved godt at der sidder en lille låsering, men jeg kan ikke se den!! Hvordan får jeg den af? er der nogen der har et godt trik til at få den af
MVH alte


<p>&#160;</p>
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Drej til fuldt styreudslag og giv leddet et godt slag med en solid plastichammer.




Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Det er bare godt! proplemet var at jeg jo har kørt 405 og der sidder altså en låsring som skal af inden man kan tage ledet af. Derfor var jeg kommet lidt i vildrede, men jeg fik den da af ved at give den en dask som du har vist. Tak for det Hans w

Nu har jeg fået et andet problem med golfen, jeg kan ikke få motoren til at køre ordentligt. Det lyder som om den kun kære på tre sylinder. Ikke bare lidt, men helt forfærdligt. men giver jeg den gas lyder den bedre... jeg syne ikke at den ændre sig i omdrejninger når jeg tager vacumslangen af til tændingen. Den der sidder på fordeleren. Den burde da at ændre omdrjninger. Hvad kan der være galt, og hvad skal der til for at lave det. jeg har selvfælgelig skifte de løse dele til tændingen så det er ikke det.
mvh
Alte

<p>&#160;</p>
det virker ikke som om der den suger noget vacum, kan den være stoppet i kaburatoren. Golfen er en 1,8 fra 88
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Har du prøvet at suge i slangen til vacuumdåsen (med munden) for at se om indmaden i fordeleren drejer sig?

Mht. problemet med den ene svigtende cylinder, kunne du jo prøve at bytte tændrør og tændkabel med en af de andre cylindre for at indkredse fejlen.
Det er jo nemt at finde den dårlige cylinder ved at tage et tændkabel af et af gangen. Kortslut det til stel imens.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Jeg har fået at vide, at det ikke er noget problem når den er varm....ang. tænding har jeg bytte ryndt på diverse ledninger så jeg er helt blå.
jeg vil prøve at suge som du beskriver det.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Annonce
hej nu har jeg suget, og kan se at min tænding flytter sig fint, men der kommer ingen sug fra kaburator. kan jeg bare rense kaburatoren eller sidder der en minbran som er blevet utæt. Ærligt jeg har aldrig haft skilt en kaburator ad.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Inden du splitter karburatoren helt ad kunne du prøve at puste ind gennem studsen i karburatoren for at se om der er hul igennem. Og kontrollere vacuumslangen for revner.

Når man tjekker vacuumreguleringen i strømfordeleren, er det en god ide at suge hårdt og derefter blokere slangen med tungen. Så skal fordeleren holde stillingen, og først gå tilbage når man slipper luft ind igen. Ellers er membranen utæt. Det er en meget almindelig fejl.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej Hans w nu køre de der udad! Jeg fik vacumet til at virke ved at puste i den, men samtidtig fandt jeg et hul i et meget større slange til luft. Fik skiftet denne slange og så kørte motoren fint. Tak for hjælp.
MVH
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis