Rørstørrelse fra toilet? Udluftning på faldstamme?

Jeg skal have afløb fra loftetage-badeværelse, ned gennem stueetagen og ned i kælderen.

Jeg går ud fra faldstammen skal være 110 mm.

Men hvor stort skal det rør være, som går fra toilettet og hen til faldstammen?
Dette rør løber 2 meter i bjælkelaget, før det går på den lodrette faldstamme.

Hvilke betingelser skal der være for, at man skal have udluftning på faldstammen?

Der skal også kobles afløb fra bruser og håndvask på denne faldstamme.
Jeg skal have afløb fra loftetage-badeværelse, ned... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nu er der jo ikke noget om alderen på din installation.. men det kan skyldes mange ting..
der kan vare noget skit der sidder fast på rørvægene, det kræver at der enten bliver kørt en motorsplit igennem rørene eller man rekvirerer en spulevogn til at skylle rørene igennem..
det kan osse skyldes at der er træ/buskrødder der har fundet vej ind i rørene i jorden.
eller der er brud på rørene i jorden..
hvis problemet både er i stueetagen og på 1. sal skal du finde fejlen fra afløbet i stueetagen og ud til brønden.
det kan være en prop eller brud men det kan først konstateres når der kommer et stykke værktøj igennem.
det kan osse være at det er en prop der er opstået ved at der simpelthen bliver brugt for lidt vand ved udskylning..
mht. udlyftning refererer jeg til tidligere indlæg....
ja jeg ved ikke om du blev meget klogere.. men der er da noget at tage med i overvejelserne
held og lykke :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Hmm. det kan være du har ret. for det har været et irritationsmoment længe. (troede faktiak at fejlen lå i den gamle Ifø toilet fra 1970'erne og har lige fornylig skiftet den ene ud med den nyeste fra Ifø (sign dobbelt skyl) men problemet er der stadig.

Kontaker et spulevogn/slamsuger i lokalområdet og får det spulet igennem ;c)

mange tak for hjælpen :c)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis