Hvilken Luft/Vand pumpe?

Hej med jer.

Jeg overvejer at anskaffe mig et luft til vand anlæg. Jeg vil godt kunne sætte det på gavlen af min garage i ca. 2½ meter højde (ude delen) Men så vidt jeg kan se står de altid på jorden skal de det eller kan de godt hænges op?

Jeg har i forvejen et kombi fyr med olie og træ. Jeg har tænkt mig at beholde fyret til træ især ved hård kulde og så bare koble det nye anlæg til. Skulle der være nogen problemer i det?

Min varmvands beholder er placeret i kælderen i vores stuehus mens fyret er placeret i vores udehus. Og så vidt jeg kan se så har luft/vand pumperne den indbygget. Og eftersom den skal stå i udehuset så skal jeg ligge et extra rør ned i jorden til den varme forbrugs vand ik?

Huset er på 240 m2 + 10 m2 fyrrum og 25 m2 brygger i udehus/garage Altså 275 m2 opvarmet. Alt er opvarmet med gode store radiatore så jeg er ret sikker på at temperaturen i vandet ikke har behov for at være vildt varmt.

Huset er fra 1912 og er isoleret med 100mm hele vejen rundt. Og ikke noget isolering i gulve (Bliver forhåbentligt lavet når pengene er til det samt gulvvarme).

Har i nogen forslag til sådan et anlæg? Hvilke mærker skal man gå efter? Og hvad skal jeg være opmærksom på?

Jeg har fundet det her fra bosch det virker temlig billigt i Sverige
http://www.amexa.se/default.asp?product=LV-31005

Det er på 17 kw som nok er lidt højt men giver mulighed for at kunne varme større areal op hvis vi vil udvide. Vil den selv neddrosle efter behov? Eller slukke og tænde efter behov?

Hvor meget betaler man normalt for sådan et anlæg i Danmark?

Håber der er nogen med viden eller erfaringer.

Hej med jer. Jeg overvejer at anskaffe mig et... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Freak 1

Har du købt varmepumpe, hvis du køber i Sverige skal du sikre dig at varntvandsbeholder
er rustfri, de sælger normalt med kobber beholder, de er ikke godkendt i danmark
Hvis du går ind på vp-ordning.dk kan du finde et medlem i dit område, der kan du få lavet en beregning over dit hus det er gratis, så ved du hvor mange kw huset kræver og hvor meget det koster at opvarme
Du kan også sende en mail til [email protected] så vil jeg sende et beregningskema du skal udfylde og derefter lave en beregning til dig

MVH

Poul larsen
Var det ikke bedre med et jordvarmeanlæg i stedet for. jeg har selv et hus fra 1997 på 144 m2 som stadig har de original vinduer i og 50 mm isolering i vægene og 100mm på loftet. det opvarmes af en vølund 1240 4,5Kw pumpe det har kørt i 3½ år nu og koster i kr fra 7500-8300 om året
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis