Vindruer

Her på gården har vi igennem de sidste 12-14 år haft en grøn og en blå vindrue plante. Begge bærer i år rigtig meget frugt. Men nu er jeg kommet til at tænke på, hvorfor druerne kun bliver ca 1 cm i diameter. Når man køber druer i supermarkeder, er de som regel ca 2 cm lange og ca 1,5 cm i diameter. Er der nogen, der har en fornuftig forklaring på det, og eller kan man købe planter herhjemme, hvor man kan avle store druer??
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok mange årsager, herunder selvfølgelig sorten og vækstperioden, der jo alt andet lige er kortere her end i Sydeuropa.

Det du umiddelbart kan gøre er naturligvis at tynde ud i antallet af klaser. Det medvirker til at gøre frugtstørrelsen større ligesom på andre vækster.

Forhold som beskæring, gødning, jordbund, lys/varmeforhold m.v. er der sikker andre der er klar til at bidrage med.
nu fortæller du ikke noget om du har den ude eller inde

men jeg har set en vin som stod ude og hade en gren ind i en drivhus og de druer der er ude meget mindre ind dem det er inde i drivhuset ( og jeg fik at vide af ham der hade den at det var varemen det gjore forskellen )

så hvid du vil have stører druer så skal du have din vin i en drivhus

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis