Flydende sølvlignende metal

Hej til alle. 
Jeg har brug for hjælp til metaller, især sølvfarve.
Har malet akrylmalerier, men mangler metalfarve ligesom sølv. Har brugt bladsølv, men det virker ikke rigtigt som jeg vil det. Har brug for noget pastalignende.
Jeg er villig til at sætte mig ind i at smelte metal, men kan ikke rigtig finde nogle sider til "hobbybrug" Hvad med temperaturen når det skal på lærred Kan nogen hjælpe ?
Jeg har brugt så mange timer på nettet, og så faldt jeg over dette forum.
På forhånd tak.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja flydende metal kan du nok ikke bruge, med mindre du maler på stålplader. Og i det tilfælde vil det omgående sætte den omgivne maling i brand.
Den eneste mulighed jeg lige kan komme på er sølvglimmer pulver, hvor du smørre en lim på de ønskede steder og drysser sølvpulveret på. Det kunne være at du først skulle lægge en lysere sølvgrå farve under limen, der så vil kunne give lidt større dybde/volumen i sølvet.

V.h.  Håndværkeren
Varmefast alu maling.
Paint maker i guld og sølv købes hos boghandleren.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tusinde tak alle 3, prøver mig lidt frem nu.

V.h. Handykvinden
Firmaer der sælger artikler og farver til serigrafi sælger også revet metal, f.eks. kobber
Det blandes i en klar oliemaling eller akrylmaling og så maler du.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Guldbronse er et fint pulver af metal, der blandes med scellak og giver en flot gyldenblank overflade efter tørring.
Der findes også sølvfarvet pulver hos ældre farvehandlere.
hvad med at prøve med at bruge sølvmaling blandet med lidt meget meget fint sand eller sandspartel for at lave sølvfarvet pasta. alt efter mængden af sand/ sandspartel bestemmer du selv konsistensen på produktet. evt kan du tilsætte lidt lim for at binde sandet. mit forslag er 5 dele sølvmaling til 1 del lim og derefter tilsæt det fineste pyntesand (kvartssand eller strandsand).
skriv venligst om det lykkes hvis det er.

ps. vil du vide lidt om min baggrund for at rådgive, så laver jeg selv billeder. se venligst jubii debat under hobby og søg på Michael80.

god fornøjelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også