Lysdæmper til lysstofrør i korrespondance

Hejsa,

Lysstofrørene i min nye lampe er ikke glade for mine lysdæmpere, (LK 180 touch LR). Lysdæmperen sidder i korrespondance med to andre kontakter.
Lysstofrørene er af typen FLE30W2D/HPF/827.

Jeg ser 3 muligheder:

1. Køb den rette lysdæmper (foretrukne løsning, kan model M dæmpere mon bruges)
2. Skift lyskilde ud til dæmpbar type, tror ikke at der findes en lyskilde, der passer til denne lampe og fatning
3. Lav lysdæmperen om til tænd/sluk, hvilket kræver fagmand, da korresponancen er lidt kompliceret

Er der nogle gode råd at hente?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normale lysstofrør og sparepærer kan ikke dæmpes, det vil give mange problemer når salgaf glødepærer bliver forbudt fra 1. september
du kan godt bruge lysdæmper på lysstorør og sparepære
kan give problemer med korspondancen
hvis du sætter lysdæmperen ind efter korsondancen , så kan du få det til at virke

lysdæmperen skal være af typen "potentiometer " og lysstofamaturet af typen " HF-amatur med 1-10 v reg "

Ok, jeg må ud og se efter et potentiometer, der passer til Fuga.

En strøtanke, da jeg kan leve uden lysdæmpningen. Findes der en lysdæmper, der også kan lave traditionel standard tænd/sluk? Så vil jeg kunne bevare korrespondance setuppet og lampen vil kunne fungere med det eksisterende lysstofrør.

de flest dæmpere har slukfuntion indbygget , i dit tilfælde kan du bare ikke bruge den , er at du vil have korosondance på lysstofrør

hvis det var en alm pære kunne du godt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis