Min bærbare vil overhovedet ikke starte op

Som overskriften antyder, så vil min bærbare computer overhovedet ikke starte op. For et par dage siden gik den ud, mens jeg brugte den, og siden har den været umulig at få liv i på nogen som helst måde. Strømstikket lyser stadig, når der er strøm til (som det vist plejer at gøre med en HP), men udover det er der ingen reaktion overhovedet.

Nogen bud på hvad der er galt og kan gøres?

Jeg frygter lidt, at den er hel gal men ville lige tjekke herinde for råd og vejledning, før jeg skiller mig af med den, går til en reparatør, eller hvad der nu skal ske.

Mikkel
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det samme skete for mig for nogle år tilbage. Jeg fandt ud af, at hvis der ikke er støj fra harddisken, er den højst sandsynligvis stået af. Fra den dag valgte jeg at have online backup! ;-)

Kan du ikke prøve at sætte en anden harddisk i?

Mvh.
Kim

Hvis den er af lidt ældre dato, kan det være at bundkortet er stået af. Det har nemlig en vis levetid, og på et tidspunkt "popper lytterne", det vil sige at elektrolytterne, dvs, de store blå eller sorte dimser (det er de oftest) svulmer op. Så er det slut med bundkortet! Hvis du kan tage harddisken ud og få den tilsluttet en anden computer eller et usb-kabel, kan du rede dine data, hvis du ikke har taget backup.
P.S.: Hørte en entalemåde: Rigtige mænd tager ikke backup - de græder, når de mister deres data! Jeg er nok ikke en rigtig mand, så! Men jeg har ikke så meget at græde over mht computere!
Hejsa, prøv evt. at starte den uden batteri, det har jeg før haft held til, det kunne være batteriet som er "faldet" sammen.

Hilsen Morten
Mange tak for forslagene - især til Morten. Det virkede nemlig at tage batteriet ud

Kan der ske noget ved at køre uden batteri i et stykke tid, eller skal jeg få anskaffet mig et nyt asap?

Edit: Nevermind, det viser sig, den ikke er tændt mere end et ½-1 minut, før den går ud igen, så jeg må ud og investere i et nyt batteri med det samme. Igen tak for hjælpen!
Øh - det med at den går ud, får mig til at spørge, om du har renset køleprofilen på CPU'en? Hvis den bliver for varm pga nullermænd, lukker den ned for at beskytte sig selv, pga overophedning.
Velbekomme!

Hmm... umiddelbart burde den kunne køre uden batteri, måske strømforsyningen er ved at være træt. Har du evt. mulighed for at låne dig frem til en anden bare for at teste?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis