Udendørs kobberlamper

Hejsa,
vi overvejer at købe kobberlamper til belysning udendørs. Vi er dog i tvivl om de alt for hurtigt bliver grimme. Er der noget man kan gøre for at holde dem pæne i længere tid evt. rengøring en gang imellem. Jeg har vedhæftet tre billeder af nogle af de modeller vi har set på nettet.
Jeg glæder mig til at høre hvad I mener.
MVH Betty
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jag er ikke sikker på, at det lykkedes for dig at vedhæfte billederne.

Begrebet "bliver grimme" er måske det andre vil kalde patina. Nogen syrebehandler jo ligefrem deres kobbertøj for at fremme patineringen (at de irrer). Hvis det er det du vil imødegå skal du enten vælge en model der er lakeret, som er vedligeholdelsesfri til lakken er nedbrudt. Til den tid har du så balladen med at fjerne restlakken før du kan pudse dem op igen og evt. lakere dem på ny. Ellers skal du vælge en ubehandlet, som så skal pudses med jævne mellemrum for at holde dem blanke.

Mon ikke de fleste supermarkeder, byggemarkeder o.lign har pudsemidler til sølv, messing og kobber. Brasso f. eks. har da været et kendt mærke i mange år.

Er du lidt mere til LDS kan du lave dit eget pudsemiddel til messing og kobber af lige dele (efter mål) af salt, vaskepulver, mel, eddike, citronsaft og vand.

Til Betty.

Jeg blander mig lige lidt "undskyld"

Jeg pudser mine kobber-platter med tomat-ketchup det går utroligt stærkt med at få det pænt blankt, men jeg ved ikke om det holder særligt længe, men det kan vel komme an på en prøve.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hey

Jeg har et parti lamper hvoriblandt jeg har 14 kobber lamper. Det er dansk kvalitet lamperne ligger mellem 2000 og 4000kr i butikkerne. Sælger dem for 500kr pr stk. du kan maile til mig på [email protected] hvis du stadig mangler lamper så kan du se dem

Udendørs lamper i dansk kvalitet sælges!!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis