18 minutter er i store nordiske træk 1/3 grad, idet et minut er 60 grader!
Du fortfarer Per-J
Ret skal være ret, ved udskiftning af en styrekugle, skal man altid justere toe.
På en del biler skal man ligeledes justere toe, hvis man har haft bremsecalipere afmonteret. I nogle konstruktiopner er caliperne indespændt i visse dele, der påvirker styregeometrien.
Det er også rigtigt, at en hård kontakt med en kraftig og skarp kantsten, meget let kan slå styretøjsindstillingen ud af trit, men at det skulle kunne ødelægge hele vognens geometri er ikke ofte.
Mon dog ikke alle styretøjsmålere opspændes med fælgslagskompensation, på nær laservaterpas og lægter.
Derimod tror jeg nok at værkstederne ville få store problemer, hvis de ved den mindste anledning foreskrev en 4-hjulsudmåling og vel at mærke satte kunden til at betale for disse idelige udmålinger.
Jeg synes du bevæger dig over i beskrivelser af lignende fortrædeligheder, som de jeg længere oppe i tråden nævner, som årsag til ulykker, nemlig den med sløje dæk. Da mente du jeg brillerede med min uvidenhed!!
Denne diskussion minder mig voldsomt meget om førnævnte metallurgs endeløse, teoretiske udredninger, som du også har kategoriseret som paranoide. Det ville klæde debatten, om du ville læse og forstå, hvad dine medebattører skriver og ikke bare stå ved katederet og dosere. Derfor min spydige kommentar om at vi er oppe mod underviseren, der VIL have det sidste ord!
I det hele taget mener jeg at eksperter i alt muligt har alt for stor indflydelse på samfundet via den måbende og altslugende presse, både hvad angår økonomi, politik, fødevarer, helbred, m.m.m. og ikke mindst trafik.