Så lykkedes det!!
Jeg vidste, at jeg havde en omregningstabel, som jeg fik med til mit styretøjsapparat, men den var som sunket i jorden.
20 minutter svarer til 2,12 mm på en 13" fælg, 2,27 ved 14", 2,42 ved 15"
Skemaet er udarbejdet af W. Lövener & co
Når man nu er igang, er det også til at måle camberen, altså hjulets sideværts styrt ind eller ud. Sæt et vaterpas lodret på hjulet, idet man lige skal tage sig i agt for udbulningen for neden på dækket. Som ved toe, skal man lige være opmærksom på at skæve fælge kan forstyrre aflæsningen.
Vognen skal stå absolut vandret. Hjulet skal på de fleste biler stå tæt på lodret, men allervigtigst, de skal stå ens. Står de uens får man tendens til skævtræk under kørsel og skævslidning af dækkene. Undertiden korigeres der for skævslidning ved at justere toe, men hvor synderen er camberen.
Står camberen uens kan det på nogle biler justeres men ikke på alle, På nogle er det meget simpelt på andre meget kompliceret og bøvlet.