Olie og lak til køkkenbord

Hej

Vores køkkenbord har fra anden side fået en forkert behandling fra starten af, og været meget modtagelig for pletter. Nu har jeg slebet det ned og mættet det godt med en god olie. Hvad med lak til et bord,- giver det ik´ den bedste beskyttelse og kan man komme det på efter olien har gjort sit job og tørret færdig, eller hvordan?

Olien er trip-trap køkkenbordsolie i hvid...

Mvh Danny
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Trip trap laver ellers også en køkkenbordsolie lak, men den er vist kun i sort...

Jeg spørg kun for at blive klogere.

..Det er mere fordi jeg er ikke er helt sikker inden for emnet,- altså er det enten lak eller olie der foretrækkes? Jeg ser olien som det at kunne mætte og være godt for træet, og lakken som en vandafvisende hinde. Kan man ikke kombinere de to ting, eller?
Det er præcis det som den jeg skrev er. Det er nemlig et produkt med begge egenskaber. Derfor den hedder køkkenbordsolielak. Jeg tror bare jeg ville give den olie og ikke andet hvis du skal have den lys. Med mindre den der køkkenbordsolielak fra trip trap også fåes i hvid.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jeg ville ikke kombinere lak og olie. Bare giv det olie et par gange om året, så skal den nok holde sig flot.

Mvh
/Thomas
Supert- så blev jeg sgu klogere og vidst gjort det rigtigt så. Takker folkens.
Hej. I min gamle lejlighed havde vi en bordplade af Bøg, Den gav vi sådan noget Olie-lak fra Junkers af. til at starte med så har det en olie effekt, men jo flere lag du giver den, jo mere blank og vand afvisende bliver den.

Mener at den bliver lavet i en hvis udgange, vi købte vores i silvan.

MVH

Peter Nielsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis