Udskiftning af modstand (blæser) i golf 2

Hej

jeg er gået i gang med at udskifte en modstand, er lidt i tvivl om betydningen af teksten på den gamle modstand.

184 K R 1
6Y 01

er der rnogen der kan hjælpe?

tro at det er 184 K ohm modstand med en tolerance på 1 %?

mvh Kvikmand
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved ikke lige hvad tallene betyder , men alle golf2 bruger den samme , så bare bestil en til en golf2 , så passer den
en ny koster 250 kr
Hej bredker

Jeg har prøvet at købe en ny komplet blæsermodstand til 250 kr, nu vil jeg prøve at nøjes med at lode en ny modstand på pris ca. 1 kr.

har lige købt ny blæser da det var den gamle der var årsagen til de brændte modstande.

mvh kvikmand
Jeg aner ikke noget om golf, men generelt er autoblæserne ikke elektronisk regulerede, så jeg tror ikke at der er tale om en 184KOhm modstand, da det i givet fald vil resultere i en strøm på 0,065 mA ved 12 Volt som dermed vil afsætte 0,8 mW i modstanden. Altså en fysisk lille modstand i SMD-størrelse.
Er det en keramisk modstand eller en "åben" modstandstråd/spole?

Mvh. Christian

Hej christian

Tak for dit svar-

Jeg tro at den er keramisk, den er lille og samme størrelse som dem med farver på og har en form som kondensator (klemt i den ene ende).

mvh også christian
Hej Kvikmand
Du kan IKKE lodde modstandene eller thermosikringeni fordi der går så stor strøm i dem så de bliver MEGET varme og så smelter loddetinnet - hvis du ser på de modstande der sidder i nu er de ligesom punktsvejst for at de kan holde - så bid i det sure æble og køb en komplet ny modstand.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Gider du ikke modstande køber du bare en esc på 40-50A i en hobby butik og en servo tester. det kan styre din blæser trinløst.

Jacob
Hej Allesammen tak for de gode tilbagemeldinger

Har været en tur omkring den lokale "trikker" og købt en termosikring til kaffemaskine på T 122 Celsius (pris 30 kr) som jeg med lidt besvær fik loddet på (der er korrekt at den oprindelige termosikring (T 84 celsius) ikke er loddet på!). Nu kører skidte uden problemer, jeg skal kort bemærke at jeg har sat en ny blæser i .

Mvh
Kvikman
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis