Vaskemaskine kaput?

Vores AEG lavamat sprang en aften fejlstrømsrelæet. Fandt hurtigt ud af, at det var varmelegmet, der var stået af, og skiftede det. Men nu vil den ikke tage vand ind. Relæet, der styrer vandindtaget, åbner ikke. Der kommer heller ikke strøm til det, hverken målt på selve relæet, eller på elektronikken med programvælgeren.
Nu har jeg selvfølgelig rodet noget, men kan der være sket det, at en eller anden kalk-klump har sat sig i afløbet ved en ventil, og dermed sender stopsignal til elektronikken, fordi den ikke kan lukke, eller er der en sikring et sted i maskinen der skal skiftes? Eller er programvælger-elktronikken bare stået af = ny vaskemaskine?
Maskinen er 11 år gammel.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu er det mange år siden at jeg har rodet med vaskemaskiner.. men så vidt jeg husker sidder der en vandniveau måler som til tider sætter sig og det betyder at den bryder for vandindtag.. måske????? selvom den er gammel har du jo gjort en indsats for bevaring.. det var vist alt hvad mit lyse hoved ku finde på.. god fornøjelse ;-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

nu er det mange år siden at jeg har rodet med vaskemaskiner.. men så vidt jeg husker sidder der en vandniveau måler som til tider sætter sig og det betyder at den bryder for vandindtag.. måske?????

Ganske rigtigt sidder der en niveua føler i bunden af maskine, du skal pille frontpladen der sidder forneden af, samt pladen bag ved den, hvis der er vand så fjern det, evt. med en våd støv suger, der sidder en flowkontakt, og står der for meget vand der vil den ikke tage mere vand ind, det er en sikkehed, for hvis det er et hul i maskinen vil de ikke have at man for oversvømmelse....

Det tror jeg kan være løsningen på dit problem

Martin K

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis