Bauknecht tørretumbler varmer ikke nok

Hej
Jeg har et problem med min (kondens)tørretumbler. Tørretumbleren skulle selv registrere når tøjet er tørt og derefter stoppe. Desværre kan jeg konstatere at det ikke er tilfældet, den varmer men tøjet er kun en lunkent temperatur. Normalt når jeg tager tøj lige efter den er færdig så er det meget varmt.
Jeg har før haft problemer hvor der ingen varme var og her skiftede jeg de 2 termostater bagpå. Men umiddelbart når jeg tester termostaterne så er der forbindelse igennem dem.
Nogen ideér?
Min næste tanke var selve varmelegemet, men hvordan tester man det?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Stuf99.
Der er da også den mulighed at luftkanalen efterhånden er stoppet til med fnuller, og der må også være en fejl med din maskine, for de sidste 5-10 minuttuer skal den kun bruge kold luft da tøjet ellers krøller uhensigtsmæssigt meget.

V.h.  Håndværkeren
Der sidder en "varmeveksler" der hvor luften kommer ud. Den har jeg haft ude og rense uden held. Angående den kolde luft til sidst har jeg ikke fortalt hele sandheden Når timeren når 0 vil maskinen skifte til kold luft og kører videre i 2 timer(kan ikke slås fra)
Hvor gammel er den tumbler, det kunne godt tænkes at dit varmelægeme er blevet "træt" og skal udskiftes. det er mere krævende for et varme legeme i en kondens tørre tumbler end en hvor luften blot fiser ud i den frie luft efter brug.
At den køre i 2 timer med kold luft er en fejl i indstillingen fra fabrikkens side, den skal max. kører i 20 minutter med kold luft.
Tumbleren er fra 2003. Hvordan tester man om det er varmelegemet?
Skrevet af stuf99 på 20 aug 2009 11:34
Tumbleren er fra 2003. Hvordan tester man om det er varmelegemet?

Aner det virkelig ikke, det ville jeg lade en fagmand om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis