Kan man få nogen til at fjerne sin gamle brændeovn?

Hej,
Vi har lige købt et gammelt hus, hvor der står en gammel brændeovn som vi ønsker at fjerne. Vi har frigjort den fra skorstenen og den er sådan set ikke gjort fast til gulvet, men den er sindssygt tung, så det er komplet urealistisk at vi selv fjerner den, og kører den på genbrugsstationen, som jeg har læst mig til, at man skal.

Er der nogen der ved, om man kan få nogen til at komme og fjerne den for sig? Er der firmaer der gør den slags? Jeg har forsøgt at google det, men desværre uden held.

Med venlig hilsen
Mette
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man kan mok få den lokale skrothandler til at komme forbi, eller kan man til enhver tid hyre en vognmand.. men du skal nok ikke regne med at det er gratisydelser :-(

den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

To blondiner er ude at cykle, de kommer forbi en mark hvor der i en pram sidder nok en blonddine og ror der ud af, da siger den ene af de cyklende blonddiner, har du set den tosse der sidder der på marken og ror i en gammel pram ! Hvortil den anden svare: ja og kunne jeg svømme ville jeg svømme der ud og fortælle hende det.

Og så til dit spørgsmål unge dame, jo du kan da godt leje dig et par håndværkere til at fjerne din ovn, men regn ikke med at de gør det gratis.
Så har du to mulighedder endnu, den ene er at du tager et par billeder af den og sætter den til salg i DBA eller G&G, du kan skrive at den kan afhentes på adr. og at de selv skal tage den ud af huset.
Sidste mulighed er en stor forhammer, som du giver den nogle ordentlige dask med, så går den i stykker og kan bæres ud i stumper
Så er der frit valg på alle hylder

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren på 19 aug 2009 22:34
To blondiner er ude at cykle, de kommer forbi en mark hvor der i en pram sidder nok en blonddine og ror der ud af, da siger den ene af de cyklende blonddiner, har du set den tosse der sidder der på marken og ror i en gammel pram ! Hvortil den anden svare: ja og kunne jeg svømme ville jeg svømme der ud og fortælle hende det.

Og så til dit spørgsmål unge dame, jo du kan da godt leje dig et par håndværkere til at fjerne din ovn, men regn ikke med at de gør det gratis.
Så har du to mulighedder endnu, den ene er at du tager et par billeder af den og sætter den til salg i DBA eller G&G, du kan skrive at den kan afhentes på adr. og at de selv skal tage den ud af huset.
Sidste mulighed er en stor forhammer, som du giver den nogle ordentlige dask med, så går den i stykker og kan bæres ud i stumper
Så er der frit valg på alle hylder

V.h.  Håndværkeren

Tak for dit svar, og vits ;-)

Jeg tvivler dog på, at det er muligt at slå den i stykker med en forhammer, det er massivt jern vi taler om her. Det med at sætte den til salg går ikke, da man ikke må sætte sådan en gammel ovn ind et nyt sted pga. diverse miljøhensyn, de sviner jo for vildt sådan nogle gamle svende ;-)

Men det var da en mulighed at hyre nogle håndværkere. Jeg er, på trods af min hårfarve , helt på det rene med at den slags ikke er gratis, hvilket naturligvis også er helt ok. Jeg har blot ikke kunne google mig til nogen, der havde den slags på opgavelisten. Men jeg kan selvfølgelig bare kontakte et firma og høre ad.

Mvh. Mette

Skrevet af jokoor på 19 aug 2009 22:22
man kan mok få den lokale skrothandler til at komme forbi, eller kan man til enhver tid hyre en vognmand.. men du skal nok ikke regne med at det er gratisydelser :-(

Gode forslag, tak for det. Vil da forsøge med en skrothandler først, for mon ikke det er billigst...
Køb eller lån en sækkevogn til at køre den på. Ingen normale personer ville prøve at løfte en ovn med ryggen.
Annonce
Hej Mette.
Ja masivt jern det er det, men det er støbejern, og det er ret skrøbeligt over for slag med en forhammer eller muggert. I skal ikke slå midt på ovnen men lidt ud mod kanterne.
Der er selvfølgelig muligheden for at trille den ud på en sækkevogn, Jeg har selv brugt min sækkevogn da jeg skulle have den gamle ud og den nye ind. Jeg opvarmer hele mit hus med en brændeovn, 90 m2.
Hvis den står i stueetagen og der ellers er fri udgang til vejen skulle det ikke være noget problem!
I min verden prøver man selv at løfte i den. Derefter går man over til naboen og spørger om han kunne drikke en øl ;-)
Og nu ved mine naboer godt hvad det betyder. Men de siger stadig gerne ja til den kolde...

Hvis det er en ren Djævel, er det nok bedst at ringe efter nogle folk til at fjerne den. De har grejet og ved hvordan man håndterer tunge ting.
Søg efter en skrothandler eller lign. i den lokale avis.
Skrothandlere er for det meste krejlere af helt stor format, så du skal være vaks når de kommer. Sig at de kan få den for en plovmand. Så ender du med at de tager den for at få den...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis