suzuki k50 tunsæt

heejj er der nogen der har et godt råd til et tunsæt til en suzuki k50 åltså et tunsæt til den... knallerten skal selvfølgelig ikk bruges på vej og sådan kun til race
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du køber en 500ccm cylinder fra en gammal java speedway maskine og sæter den på,du skal nok file lidt for at få den til at passe,og så skal du nok bruge lidt flydende pakning,men det skal nok gå.
Lad vær og tune en fz'er, de skal bare være standart, men hvis du vil tune din fz'er, så smæk en mina blok over på, og pil fz'er blokken af, så vil jeg tro du kan få den til at være mere stabil + den nok smider lidt flere hk. Når det er en scooterblok.
Nu er det så en K50 og ikke en FZ han har. Der er sku alligevel noget forskel på de to.

I mine "unge dage" havde jeg et protuna tunsæt. 45mm cylinder/stempel med højkomprimeret topstykke, 16mm karburator, dobbeltmembran og en proma udstødning. Alt kan købes hos dem stadigvæk pånær karburator. Der kan du evt. kigge på en til en yamaha i stedet. Denne passer dog ikke sammen med gummipakningen på toppen af motorblokken, hvor kablerne går igennem til karburatoren, men det kan jo lade sig gøre at lave noget andet der.

Mht. tandhjul så kørte jeg med 13 eller 14 tands foran og 30 tands bagpå. Det sidstnævnte kan man ikke få hos protuna, men andre må have noget til at ligge.

Samtidigt burde det nok overvejes om man ikke vil have en anden udstødning end proma. Jeg tænker at det kunne give lidt bedre træk. Måske en Boss som mange brugte til Yamaha.

eller smide andet side dæksel med støre hul i studsen til kaburator.
en nem operation at gemføre.!

det er ikke så tit at vi ser den i gadebilledet pas godt på den.
den er meget sjælent. af blandt 1979 modeller.
snøft. hvis du tuner den med protuna dele de holder ikke ret længe
cylinder er af ret blødt støbegods.!
en rigtig god knallert.
Annonce
Skrevet af hans2.hansen på 30 maj 2010 16:35
eller smide andet side dæksel med støre hul i studsen til kaburator.
en nem operation at gemføre.!

det er ikke så tit at vi ser den i gadebilledet pas godt på den.
den er meget sjælent. af blandt 1979 modeller.
snøft. hvis du tuner den med protuna dele de holder ikke ret længe
cylinder er af ret blødt støbegods.!
en rigtig god knallert.
Jeg borede selv studsen helt ud og lavede et gevind i blokken. Derefter var det så bare at lave ny studs med gevind og større hul i. Så er det også nemt at sætte en ny i hvis man har behov for det

Det var iøvrigt en '79 jeg kørte rundt på. Jeg har den stadigvæk og den står ude i min fars skur.

Ham jeg købte den af oprindeligt fik den fra en gammel mand tilbage i 1990 eller lignende. Stod original med lak og det hele, men idioten malede den lyserød......
dwm.

jeg tror at "idioten" maler knallerten om til babie køretøj.!!!

men det er bedre at male den i original farver og emplemer
eller klister mærker.?
og lad den stå originalt hvis det kan lade sig gøre.

plumpen det kan du lave 2 stk. en med "opboret"(15 mm.)
og en med "lovligt"(7.2 mm.) hul.? så hvidt jeg kan huske.!

jeg har prøvet at lave en plump.
på 13 mm. hul med 15 mm gevind. og en "bøsning" med 7.2 mm. hul.
den kan skrues ud og gemmes. og skrues i med en stor skruetrækker.!
Som sådan er der vel ikke noget galt i at male den en anderledes farve, men lyserød... nej det kunne jeg nu ikke finde på.
Personligt vil jeg hellere have den så original som det nu er muligt. Det er min dog ikke. Endnu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også