lydisoleret box

Hej alle sammen er ved og lave en gave til min far.
en lydisoleret box, hvor en benzin generater skal være i. Jeg ved bare ikke hvad der er bedst.
målende lyder. Længde 48 cm brede 40 højde 45 og den vejer 28 kg . Og den larmer 70db. Har hørt det skulle være godt og bruge gips til vægge og imellem rockwool eller sand. Men er det muligt få den ned på under 10 eller helt på 0?

det ville være en stor hjælp hvis en kunne hjælpe mig herinde.

 
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kig lidt her,det er til bil og er varmebestandig http://thansen.dk/search.asp?inputsearchtext=Lydd%E6mpning&c=2998270606&n=553501905
Det vil nok vaere svaert at opnaa den daempning du er ude efter, men hvor meget har du egentlig brug for at daempe?
Naa der er helt stille derhjemme er der nok et stoejniveau paa omkring de 30-40 dB SPL, paa kontoret ligger stoej niveauet paa 65-70 dB SPL...
Saa du skal foerst have fundet ud af hvor meget du vil have daempet lyden.

Naeste (og vigtigere) skridt er at du skal have taenkt paa hvordan der skal komme luft til motoren (og hvordan du vil undgaa at motoren stoejer ud igennem dette indtag
Thedie skridt er at kigge paa udstoedningen - den skal vel ogsa komme ud fra boksen? Den skal sikkert ogsaa daempen noget mere (det er formodentlig herfra at stoerstedelen af stoejen kommer fra.

Endelig skal du ogsaa kigge paa 'struktur baaret' stoej (ogsaa kaldet vibrationer), dem skal du have fundet en maade du kan undgaa at faa koblet fra motor til omgivelserne (kig paa 'shockmounts' eller gummiophaeng).

Naar du har styr paa disse 'detaljer' er det ved at vaere det rigtige tidspunkt at kigge paa at bygge en boks!


 

Formentlig skal du også bruge luft til køling el. ?

Hilsen
Allan
du skal lave en lydsluse. rockwool er fint. men der hvor udstødningen kommer ud er du nød til at have en metal plade.
en lyd sluse går ud på at den støjende enhed ikke kan kigge ud. alt der ikke er f.eks. 100mm rockwool betragter man som noget der kan reflektere lyden. så derfor bliver kassen pænt stor.
hvis du laver en konstruktion hvor du har en ydervæg af xfiner der efter to lag gips og 100mm rockwool så går du ikke helt galt i byen. de inner væge der skal laves skal kun være af gips da træ leder lyden for godt.
jeg vil tro du kan komme ned på 40-60dBa.
husk at lave en ledning fra generator til kassens yderside.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis