advokat - pris for et par timers arbejde??

Jeg har i forbindelse med køb af en ejendom haft en advokat til at gennemgå købsaftalen.

Ejendomsmægleren forestod udarbejdelse af skøde, samt tinglysning af dette. – Altså advokatens opgave været at gennemgå købsaftale og skøde, inden underskrift.

Hele sceancen foregik samme dag – aftale + skødegennemgang, samt underskrift af disse.

Anslået til at tage halvanden, måske to timer.

Kan det være rigtigt at advokaten kan tage 7500 kr inkl moms for dette? Jeg føler mig lidt r*vrendt..


/cs

Jeg har i forbindelse med køb af en ejendom haft... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at kommentere pris skal jeg dog lige gøre opmærksom på, at når en prof. rådgiver siger god for et skøde, så hænger han altså også på den, hvis det viser sig, at der er noget belastende på ejendommen, som han burde have opdaget/undersøgt. Det kan f.eks. være, at grunden er forurenet, at der er tinglyst nogle unormale bestemmelser på ejendommen osv.. Så jeg ville gerne give noget for at få en advokats godkendelse af et skøde, bare for at vide, at han så også hæftede hvis der var noget der var overset.
En prof. rådgivere har da også en meget kostbar forsikring, der dækker hvis der begåes fejl, da selv en lille fejl kan medføre store erstatningsbeløb, så det betaler man altså også for.

Mvh. JørgenE
jeg er glad for jeres input.

Jeg har skrevet en mail til Danske Boligadvokater og forespurgt på salæret.
De mente at det var "i den lave ende", hvilket jeg ikke kan forstå, eftersom at de eksempler der kommer her på siden viser at jeg har betalt for meget og fået for lidt..
Ja, jeg burde have undersøgt markedet inden jeg aftalt med advokaten, at det skulle koste 7500, men jeg antager at jeg ikke bliver snydt når det nu er et medlem af en kæde der reklamerer så meget for sig selv..

Det er jo først bagefter at jeg finder ud af at jeg har betalt for meget.
Det svarer til at jeg køber et tv i Fona og finder ud af at det koster 30% mindre andre steder. Jeg HAR indvilliget i at betale hvad det koster og var så naiv at tro at jeg gjorde en god handel.

-Skødet som advokaten skulle godkende var i øvrigt et minimalskøde, som det hedder sig.. - "bla bla , køber hermed bla bla af bla bla til en pris af bla bla..slut!"

Selvom advokaten har gennemlæst købsaftalen inden jeg kom, går jeg da ud fra at et medlem af "Danske Boligadvokater" ikke behøver at læse standardteksterne, som mange afsnit i sådan en købsaftale nu er..

Næste gang jeg skal handle hus, er jeg meget i tvivl om der skal advokat på - I bekræftende fald skal det IKKE være en "dansk boligadvokat"...

/cs

Du må ikke forvente at advokatens egen gruppe/firma vil give dig medhold

Hvis du besidder så megen fightervilje, at du virkelig vil have sagen en smule bedre bedømt, skal du nok hellere spørge hos: http://www.advokatsamfundet.dk/

Undertiden kan det lykkes. Normalt vil det være endog meget svært at vinde ret over en advokat, hvis det da ikke ligefrem handler om kriminelle forhold, idet du almindeligvis skal have en af hans kolleger til at føre sag. Det er ikke velset at bekrige hinanden i den branche, ganske lignende som i sunhedssystemet og andre off. systemer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ved skam heller ikke hvad jeg havde forventet da jeg skrev til deres "gruppe / firma" - Jeg tror bare jeg gerne ville se deres reaktion.

Advokatsamfundet vil jeg ikke begynde at spørge heller, da jeg ikke vil gøre mere ud af den sag. Jeg var bare nysgerrig for at se hvad folk syntes om den pris jeg har givet. - Det er jo heller ikke ret meget jeg ville kunne spare; måske et par tusind..

/cs

De er måske ved at være forhandlingsvillige?

http://www.business.dk/article/20090905/finans/709040075/

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
En advokat er en håndværker på lige fod med tømrer og murer, så man kan også hos dem indhente et tilbud på et et givent stykke arbejde. Det hjælper dig dog ikke i din nuværende situation men kan være et råd til andre.

Hilsen
Allan

Dem her ordnede vores papirer omkring hushandlen:

http://www.jydskskoede.dk/

Dengang for 2½ år siden var prisen 3500 Kr.

Nu er den 4000 Kr.

Iøvrigt sparede vi ca. 6000 Kr. ved at de opdagede, at vi kunne overtage et lån, i stedet for at oprette et nyt... det var vi jo ikke specielt utilfredse med .

Og nej, jeg har intet med dem at gøre... videregiver bare egne erfaringer


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Se det var da lige et guldkorn du kom med der, jbr.
I stedet for at ejd.mgl. og banker blot bevidstløst fjerner alle i ejendommen indestående lån, er der mange penge sparet i at overtage disse gamle lån, som måske kun er få år gamle.
Men så tjener de samme aktøre,r for dem desvære, ikke helt så meget på deres velvillige deltagelse.
For år tilbage var det en helt fuldstændig almindelig metode, at den nye ejer overtog de gamle lån, når disse vel at mærke var fordelagtige.
Det er da skørt at betale nye etableringsomkostninger igen i stedet for blot at udstede en gældsovertagelseserklæring, som vel at mærke også kan blive belastet med noget gebyr.

Med venlig hilsen
ktm

 

Man skal huske på, at prisen ikke kun dækker den time man snakker med advokaten. Advokatfirmaet skal også undersøge om der foreligger specielle tynglysninger og servitutter på ejendommen; det tager jo også lidt tid.
En tingbogsoplysning tager ganske få minutter og det er kontorassistenten til en beskeden løn, der indhenter en sådan!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis