fundament

hej
skal til at udvide bryggers
og har læst en del om fundament og at det skulle være hårdt arb. men da det ikke er så meget gør jeg det selv.
dog kan jeg ikke helt finde ud at om fundablokke skal ned i den våde beton som eller om renden skal tøre og de så montere bagefter og så støbe ned i dem.jeg vil tro de skal ned i den våde for at kunne få gevindstænger med ned i.har jeg ret ??men synker de ikke noget når de bliver sat i og er det så til at styre
sjusk
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du laver din beton så tør som muligt, så synker blokkene ikke. Det er sådan en fornemmelses-sag . Træk en snor til at sætte blokkene efter ( vandret ).
Sermonikus
Da jeg ikke ved hvor meget erfaring du har, glemte jeg vist at skrive, at du selvfølgelig graver renden ned i frostfri dybde. Så en gang passende tør beton ned i hvert hjørne, en blok ovenpå, hvorefter du vatter ud med enten en snor, eller et langt lige brædt ( kaldet retholdt ) mellem de fire " hjørner ". Når det er vattet ud, kan du sætte resten af blokkene efter snoren.
Håber svaret dækker dit behov
Sermonikus
hmm du sætter galger som du sætter højden på derefter trækker du snore som har den "færdige" højde de snore er yderkant fundament og når du så hælder beton i som er normal flydende ikke noget med tør eller noger sætter du bare blokkene i den våde beton, da blokkene ikke synker i bentonen skal du ikke tænke yderligere på det, så sætter du dine gevindstænger ned i betonen dette skal dog gå rimelig tjept da det ligepludselig brænder sammen. men du har ca 1 time med det vejr vi har nu
Der er selfølgelig pogså "snyde-løsningen" som er at støbe den ene tag, og så sætte fundablokkene i lip dagen efter... men det er klart det bedste at lave det hele samme dag...
Pas på med at samle gammelt byggeri for meget med nyt byggeri. Det kan gå galt mht. det nye synker og trækker det gamle "i stykker". Har problemet her. Jeg er ellers meget dybt, men mit er sunket ca. 5 mm. og det er et problem hvis man har forbundet 2 mure så med sten som flættes som det gamle murværk.

Så vidt jeg ved er en fuge at foretrække imellem sådan en 2 bygninger.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis