Nybegynder - Speedbåd

Ja, jeg går lidt og leger med tanken om at anskaffe mig en lille speedbåd. Så jeg er ved at undersøge markedet lidt inden for små speedbåde.

Det eneste krav jeg har, men som også er meget kritisk, er at beløbet ikke må overstige 10.000,- Samt at båden helst skal ligge på trailer!

Jeg har kigget bla. på dba, og fundet den slags båd her:
http://www.dba.dk/asp/soegning/deta...d=61218986 - Helst noget i den stil, og størrelse

Båden SKAL ikke være en skønhed, det kan jeg selv tage mig af. Den behøver ej heller af have motor, det kan jeg også selv sørge for.

Hvad er chancerne, eller ER der en chance for at finde en lille speedbåd til de penge?

Lige til sidst, hvordan er det med reglerne? Må jeg overhovedet sejle en båd af den "kaliber", for hvis ikke er det ligemeget for en stund.

Mvh
Andreas Rasmussen

Med venlig hilsen fra Andreas R

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
13.500 så kan man få nedslag ved hurtig handel..

MEN du skal have speedbådskørekort eller dulighedsbevis - med mindre du vil nøjes med en 5 hk motor..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 18 aug 2009 20:19
13.500 så kan man få nedslag ved hurtig handel..

MEN du skal have speedbådskørekort eller dulighedsbevis - med mindre du vil nøjes med en 5 hk motor..
Der må sejles med op til 25 hk uden speedbådskørekort.

ok der smuttede et "2" tal....
Tabellen om motorstørrelse kontra bådlænge for sådanne både kan findes her
http://www.dma.dk/sw3189.asp

Svendborg

Ja det gik meget for stærkt, faktisk havde jeg skrevet 27 hk men ville rette det til 25 fordi man jo ikke kan købe en 27 hk motor.. og hvis jeg skrev det ville jeg jo nok blive belært om at 27 hk i påhængsmotor ikke findes.
Jeg ved ikke hvordan og hvor hurtigt sådan en 14 fod sejler med 25 hk på hækken.. men det må da gå nogenlunde der ud af..

Svendborg

Husk også at det er en rigtig god ide at tegne en ansvarsforsikring på båden - det kan blive en frygtelig dyr omgang, hvis du skader en anden båd

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis