Nyt gulv, nyt køkken



1) vi skal have lavet nyt køkken, og spørgsmålet går på - opbygning i multiplader eller køb af almindeligt køkken... hvad taler for og hvad taler i mod... ??? Personligt syntes jeg, at multiplader er nemmest at gå til... man kan gøre stort set lige som man vil... imod taler at der er meget spildplads fordi pladerne jo tager en del plads. Nogen der har erfaringer med multiplader og om det er så nemt som det ser ud til ?!?!?!?!

2) i samme moment skal vi have lavet køkkengulvet om. Spørgsmålet går på: nuværende gulv er klinker. Der er støbt gulv med god isolering (lavet omkring 1990) men uden gulvvarme. Vi havde så regnet med, at vi kunne nøjes med at brække fliserne op og ligge el-gulvvarme og så fliser igen, men det må vi ikke da vi har naturgas installeret. Så spørgsmålet går på - er der noget man kan gøre for at få gulvet til ikke være så koldt om vinteren når nu ikke vi kan ligge varme i gulvet... (tror det bliver for stort et arbejde at hakke hele gulvet op)

Hilsen migse
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min datter valgte, mod mit råd, løsningen med multiplader, men det taler vi så ikke om længere.
Du kan kun meget vanskeligt få de smarte løsninger som findes i de moderne elementkøkkener, og som du selv er inde på, tager det megen plads med disse tykke vægge.
Det kan da godt laves optisk flot, men, men, men----
Det her er der sikkert meget delte meninger om!

Findes der ikke nu om dage et meget tyndt <10 mm, vandbåren gulvvarmesystem?
Det ville jeg da gå efter. Selv om du måtte, synes jeg ikke en el-løsning er særlig tiltrækkende. Jeg har det på et badeværelse på 1. sal, men bruger det slet ikke pga abnormt el-forbrug. Så fyrer jeg hellere lidt mere i brændeovnen nede i stuen under dette gulv!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jamen du har nok ret... det er også det jeg hører andre steder fra, at det ser flot ud med multiplader (hvis det er lavet ordentligt  ) men funktionaliteten halter i forhold til andre køkkener.

Mht. til gulvvarmen var jeg ikke klar over at der fandtes et sådan system.. det vil jeg undersøge TAKKER !

Migse

Kan desværre ikke finde noget hvis jeg googler det... har du evt. et link du kan smide på ???

 

Migse

Har ikke prøvet det selv, men multiplader er temmelig sarte mht slag på kanterne. Så kan man selvfølgelig montere kantbeskyttere på udsatte steder men jeg ville nu overveje det en gang eller to. Har også set indlæg her på siderne med lågehængsler der ikke var glade for at bo i letbeton ...

/bjørn

og så er lav-det-selv.dk en gigantisk kilde til visdom

Øverste højre hjørne har et søgfelt. Hvis du søger på "multiplader køkken" får du lidt mere erfaring at trække på ...

/bjørn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis