Diesella Senior 1956.

Jeg er den lykkelige ejer af en Diesella Senior fra 1956.

Jeg har købt den for nyelig, og den kører fint. Har ikke tidligere haft en knallert - dvs. min know-how er minimal - dvs - ingen.

Jeg kunne godt tænke mig at opgradere min viden, så jeg evt. kan rep. vedligeholde osv. selv.

Nogen ideer? evt. links etc.

Mvh

Lasse

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lasse.

Orv ! Den er godt nok flot
Jeg vil foreslå dig at Google spørgsmålet, eks:  Knallert Weteranklub  eller lignende. Jeg ved der findes den slags klubber i både Danmark Norge og Sveriger, men kan ikke lige huske deres webside adresser.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Diesella1956 på 19 aug 2009 12:16
Mange tak - er også glad for den

Dog har jeg haft et lille problem med at der drypper benzin ud af motoren, omkring indsugningen til kaburatoren. Det kan evt. være svømmeren?
Det ikke bare kan, det er svømmeren der enten hænger eller er stillet for højt. Og jeg vil ikke anbefale dig at rode med det før du ved noget mere om opbygningen af din knallert, især de dele der er i kaburatoret kan være meget ømfindtlige på så gammel en maskine, og reservedele til den type hænger ikke ligefrem på træerne.
Jeg vil virkelig anbefale dig at melde dig ind i sådan en klub for Weteran knallerter, du vil virkelig kunne få en masse viden om lige din model, måske der endda eksistere en indstruktions bog til den. De gamle bøger/hæfter har ofte fine tegninger af eks. en kaburator og dens opbygning.
Jeg er selv medlems ansvarlig/bestyrelses medlem for en klub for ældre MZ motorcykler
jo vi har da også nyere, men et sådant sted har vi utroligt megen viden omkring de enkelte modeller. Og det er jeg sikker på at en knallert weteran klub også har.

V.h.  Håndværkeren
Meldte mig ind i www.mvkk.dk i forgårs, og har allerede fået hjælp til den. En venlig sjæl fra den klub kiggede og skruede lidt på den idag, og skal ud til ham igen i næste uge - så han lige kan justere nogle ting osv.


Dejligt der er nogle mennesker der vil hjælpe andre uden henblik på egen vinding

Tilykke med den..
Det var sgu en rigtig knallert, ikke som de der plastik scootere alle kører på idag.
Jeg får næsten lyst til at få en knallert igen når jeg ser din flotte Disella der, det er nu ikke så svært at finde reservedele når man først finder de rigtige steder at lede, du er jo allerede godt igang..

Mvh.ame

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis