Dræbersnegle

Hej.

Nogle gode ideer til fangst af dræbersnegle? - Vi går for nuværende ud og tager en 20 stykker hver aften. Men findes der nogle gode fælder?

/Carsten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ckvist på 18 aug 2009 08:49
Hej.

Nogle gode ideer til fangst af dræbersnegle? - Vi går for nuværende ud og tager en 20 stykker hver aften. Men findes der nogle gode fælder?

/Carsten

Hej Carsten.

Der har været mange forsøg med mange sjove ting, jeg købte her i foråret nogle "dimser" det er nogle femkantede plast beholdere med tag på, så sneglene kan kravle ind men børn og fugle ikke kan komme til beholderen. De skal fyldes 3/4 op med sød øl, jeg syntes dog ikke de virker særligt godt.

V.h.  Håndværkeren
Jeg har en spand til at stå med salmiak-spiritus og saltsyre. jeg samler dem sammen med en pølsetang og hælder dem i blandingen.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Har fabrikeret nogle lave beholdere med tag, som indeholder Ferramol. Taget af hensyn til regn og evt. andre dyrs indtagelse af stoffet.

Sneglene kravler lystigt ind, spiser lidt - kravler ud og dør.

Ferramolet holder utroligt længe på den måde - og "sneglefælderne" står næsten helt skjult under planter m.v., så man slipper for at se på dem.

Mvh.

Jan R.
Kan du evt. levere et billede? :-)

Ikke lige - men forestil dig et af disse æggebægre, med form som et stykke bukket plade med en fordybning øverst. Boret 2 huller omkring fordybningen og monteret en rest eternitskifer som tag (2 lange bolte holder det).

Brugte en rest karrosseri-plade og gav det en gang sort lak. Pladen er ca. 30x30 cm (før den bukkes - i mit tilfælde over et kloakrør...). Fordybningen blev hamret ud.

Mvh.

Jan R.
Annonce
Brug Nemaslug. Dræb en snegl, dyp den i det og læg den i haven igen... Og se miraklet... Ihvertfad i følge dette: http://fpn.dk/bolig/article1711451.ece

Det er i hvert fald en metode der var værd at afprøve....

Kan forøvrigt købes her: http://www.nemaslug.dk/nemaslug/index.html

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
det smarte med feramol er at sneglene er kanibaler hvis det kan siges på den måde, de æder hinanden, og dør så også. bagsiden er at 1 lille pose koster en plovmand

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis