Tagpap.

Hej Forum. På mit nybyggede skur har jeg et tag med en hældning på 7%. Mit spørgsmål går på om man kan nøjes med at bruge Adeso selvklæbende tagpap og altså ikke noget underpap? Hvad skal man bruge til at hæfte lærke klinkbeklædning? Søm eller skruer? Mvh Corell
Hej Forum. På mit nybyggede skur har jeg et tag... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for indputs.

Kan godt se det med vandsamling ved samlingerne hvis jeg lægger det på tværs af faldretningen. Men er det et reelt problem? Hvad vil der ske på sigt?

Faldet er 8 cm pr meter. Over 3 meter.

Adeso tagpap kan lægges helt ned til 2,5 cm pr meter siger de.

Synes bare det vil være pænere med 4 hele baner på tværs end 8 baner på langs.

Corell
Det ska ligge i faldretningen hvis man skal følge TOR`s aanvisninger. Det er det vi er underlagt at følge i tagpap branchen. Den pap du vil bruge på dit tag, er den flyvebrand testet, CE godtkendt osv. Jeg har nemlig ikke hørt om den før??

Papperne som vi bruger fra Icopal, Phønix samt Hetag, de skal jo opfylde nogle meget stramme krav for at de kan bruges i DK samt at du er dækket ind ved forsikringen i tilfælde af brand.

Det er ikke altid fordi det er billigt at det er godkendt til det danske marked.


Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej Claus

Jeg lægger tagpappen med faldet efter råd fra jer, tak for det

Det er nu ikke fordi at pappen er billigere, Xl byg tager 1022 kr pr rulle og den fået til 800 på nettet. Jeg har fået den en lille smule billigere.

Den skulle være godkendt som en klasse T tagdækning.

Produkterne er testet og godkendt af Dansk Brand- og sikringsteknisk Institut, DBI, som en klasse T tagdækning i hen- hold til DS 1063.1 (brandteknisk klassifika- tion).

MVh

Corell
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis