Tagpap.

Hej Forum. På mit nybyggede skur har jeg et tag med en hældning på 7%. Mit spørgsmål går på om man kan nøjes med at bruge Adeso selvklæbende tagpap og altså ikke noget underpap? Hvad skal man bruge til at hæfte lærke klinkbeklædning? Søm eller skruer? Mvh Corell
Hej Forum. På mit nybyggede skur har jeg et tag... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En anden ting jeg godt kunne tænke mig at få at vide er selve opbygningen af taget på mit skur.

Sådan som jeg forstiller mig det er det noget med - Tagpap - 18 mm tag krydsfiner - 2,5 cm luft - vindpap - 100 mm isolering - vindpap - indvendig krydsfiner.

Det er 50 x 125 spær med 60 cm mellerum.

Er det måden at gøre det på? - ellers modtages forslag meget gerne

Eller er vindpappen unødvendig?


Takker på forhånd.

Corell
Hej koluda

ok så er jeg ikke helt galt på den. Men er 2,5 cm virkelig for lidt. Så er jeg jo nød til sætte 50x50 lister på tværs af spær for at få 5 cm luft. Hmm
Hvis det skal laves efter foreskrifterne så ja.

5-7 cm luft er normalt under tagpap.

Hej igen.

Nu er jeg kommet til tagpappen og har endnu et spørgsmål.

Har det nogen betydning at hvilken vej man ligger tagpappen? Det er Adeso tagpap der skal ligges.
http://www.profile.dk/filer/adeso_0807.pdf

Altså med faldretningen eller på tværs. Min plan er at ligge det på tværs så man får en lang samlet bane og dermed kun 3 samlinger.

Taget er med ensidig hældning og har målene 3450x6900.

Koluda - Jeg har fået det lavet så der er 5 cm luft under krydfineren. Tak for rådet!

Mvh

Corell

Annonce
Har ikke den store betydning, dog ville man hvis der er meget lidt fald normalt ligge det på langs af faldretningen.
Men så længe overlæggende vender korrekt, altså så øverste bane overlapper den nedenunder, er der ingen problemer i at lægge det på tværs.

Var så lidt..
Der er i galt på den drenge. Overpappen skal altid monteres i faldretningen. Ligger du dem på tværs af faldretningen, vil du få en lille vandsamling liggende ved de tværgående samlinger. Såå altid på langs med faldretningen med overpappen.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hvad gør du så når der er flersidet fald...

Ved godt at det er bedst at det ligger med fald retningen, men er ikke altid muligt.
Og hvis ellers pappen er ordentligt svejst så er det normalt ikke et problem.

skal du bruge mange skruer så holder carl-ras messe i brøndby hallen indtil fredag kl 16:00
de har alt muligt som messe tilbud. jeg sparede ca 40% på det jeg har købt idag. så det er ca net priser. men man kan gramse på varene og få deres salgs gas.
Lav en dosmer. ellers kommer du afsted med alt for meget. jeg har vel brugt 1000kr på nice/fun kontoen, dog uden det er ubrugeligt.

Jacob
Tak for oplysningen...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis