Ny gavl beklædning

Hej,

Jeg skal have sat nyt gavl beklædning på huset og i stedet for brædder der vender lodret, vil jeg gerne have en beklædning der ligger vandret og gerne så enkel som muligt, så det ikke ser "rodet ud". Under alle omstændigheder skal bekldæning males hvid.

Hvis jeg nu f.eks. gerne vil have en gavlbeklædning der består af 3-4 vandrette enheder, hvilket materiale er det så jeg skal lede efter?

- Martin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Til Martin P.

Du kan vælge at bruge sålaldt klink-beklædning,det fås i mange forskellige materialer, jeg kan nævne lærketræ, cedertræ, du kan også købe et produkt som er på eternit-lignende basis, med åretegning som på fyre-træ, ivar-plank hedder dette produkt, som er så godt som vedlige-holdelse-frit, så muligheder er der nok af.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Eternit er for sejt.... Aldrig mere male gavl !
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvem sælger sådan noget?

Er der andre alternativer hvis jeg vi vælger at sige at det skal være vandrette elementer der er ca. 30cm brede?

Jeg glemte indledningsvis at sige at det skal sidde på et klassisk 1 plans 60'er hus.

- Martin

Til Martin P.

Hvis det er Ivar-plank du mener, kan du helt sikkert få dem i din lokale trælast. forskellige overflader farver.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af Twist på 17 aug 2009 20:29
Eternit er for sejt.... Aldrig mere male gavl !

Nej, men du skal tit op at vaske galven ned...
Den bliver hurtigt grim af trafikfilm og alger.

Skrevet af Martin P. på 17 aug 2009 21:04
Hvem sælger sådan noget?

Er der andre alternativer hvis jeg vi vælger at sige at det skal være vandrette elementer der er ca. 30cm brede?

Jeg glemte indledningsvis at sige at det skal sidde på et klassisk 1 plans 60'er hus.

- Martin
Nu skriver du elementer, er det plader du mener ?

Hvis ja, så brug planeternit de kan fåes i flere forskellige farver.

Alternativt kan du bruge rocklet til det, dette ville jeg nok selv vælge frem for eternit, pga. den mere modstandsdygtige overflade.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også