brændeovn fra tyskland + tillægsspg omkring pris på skorsten

Jeg står og overvejer at installere en brændeovn i mit hus.
I tyskland, kan man spare omkring 30-40% på køb af sådan een.
Kan de tyske ovne godkendes i DK? - jeg har læst at skorstensfejeren skal godkende inden man må bruge den..

+ et tillægsspg: Kan det passe at en stålskorsten skal koste over 5000 kr? jeg så i silvans katalog at en "skorstenspakke" koster ca 6000 kr...

/cs

Jeg står og overvejer at installere en brændeovn i... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har i hvert fald fået svar på hvad jeg ville vide.. 1000x tak

/cs

Skrevet af Allan Fischer på 20 aug 2009 08:05
Det står landene frit for at stille skrappere/andre krav til f.eks brændeovne.

?????? - Jeg troede at det var det man kaldte en teknisk handelshindring - kors hvor er jeg dog naiv :-)

Hilsen
Allan

Traktaterne og EU-Domstolen tager udgangspunkt i, at der skal være frihed til at sælge varer og tjenesteydelser overalt i EU. Man tillader undtagelser opregnet i Nice-traktatens art. 30 TEF. Undtagelserne er sædelighed, offentlig orden, sikkerhed, menneskers og dyrs liv og sundhed, planter, nationale skatte, industriel og kommerciel ejendomsret.

De er godkendt efter EN505-3, hvilken er en eu norm, jeg har en brændeovn fra øst europa og der var den med, både på deres sprog og engelsk. Det var godt nok til vores myndigheder.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Bare du er sikker på typen kan du altid bestille en attest hos producenten. Det er ikke noget problem så længe det er et dansk produkt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis