Male hus

Hej,
Jeg skal til at male huset udvendigt. Det drejer sig om alt træværk på huset. Vi fik skiftet tag for 1 år siden og fik i den forbindelse udskiftet alt træ (pånær gavlene) til trykimpræneret. Jeg har for 1 uge siden grundet træværket med noget vandbaseret fra Gori (10 eller 11) og skal male huset med gori 99 (vandbaseret).
Hvor lang tid har jeg til at få huset malet? Skal jeg grunde igen hvis der går for lang tid mellem grunding og maling?
Vejrudsigten ser nemlig ikke for god ud og jeg synes ikke at det vil være sjovt at skulle grunde igen.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På grundingsprodukter plejer der at stå på brugsanvisningen inden hvor længe efter grunding efterbehandlingen bør foretages. For grundingsolie baseret på opløsningsmidler står der for flere produkter jeg kan huske, at træet bør efterbehandles inden for 14 dage.

Henset til at det er relativt friskt trykimprægneret træ der er tale om er grundingsbehovet næppe ret udtalt, så selv om der går en tre-fire uger eller evt. lidt mere ville jeg ikke ofre tid og penge på at gentage grundingen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også