2 indendørsdele til en luft-luft varmepumpe

Hejsa´

Kender ikke så meget til varmepumper, men står og skal udskifte mit gamle oliefyr.
Så jeg tænkte om man kan sætte 2 indendørsdele til en luft-luft varmepumpe så jeg kan få varme i kælderen og stueetagen af samme varmepumpe?

Mvh. Brian
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes nogle der har 2 inde dele.
Der er så vidt jeg ved 2 typer af dem, med 1 komperssor og med 2 kompressorer, og dem med 2 skulle være de bedste.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

De laves af flere fabrikanter. Dem jeg kender mest til er Sanyo. Og de kører rigtig godt.
Har ikke lige nummeret i hovedet. Men det kan da findes...

Mener også at have set nogle i Bilka eller et andet lavprisvarehus have noget lignende. Men dem aner jeg ikke en dyt om!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tak for indput, dem vil jeg lige kigge lidt på så kan det være man bliver lidt klogere.

Mvh. Brian
Annonce
Jeg har lige siddet og rodet lidt med et tilbud til en kunde, som ønsker et anlæg med 2 inde dele, og hvis jeg skulle ud og invistere så ville jeg vælge 2 seperate anlæg, der er ikke meget prisforskel.

Køletekniker & Energiteknolog.

okey, det er mere det at der skal hænge 2 anlæg ude på muren. Det ville være lidt kønnere med et enkelt, men jeg ved ikke om det er lige så effektivt som 2?

Mvh. Brian
Jeg ville nok vælge to seperate istedet. Hvis den ene står af kommer man kun til at halvfryse indtil den er repareret.
Hejsa´

Jeg har hørt lidt rundt omkring hos forskellige montører og de kan heller ikke anbefale at købe et anlæg med 2 udgange.

Så det er tilbage til tænke-tanken.

Tak for input!

Mvh. Brian
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis