Hvor finder man paptønder...!

Kan i hjælpe mig !

Kender i ikke de her paprør / paptønder i kraftig pap, med en stålkrans foroven.
vil skyde på de er 1 m høje og 50 i diameter.

Hva hedder de, hva bliver de endelig brugt til og hvor delen finder man dem henne af ???

Jeg har google´et men ved ikke hva jeg skal søge efter :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg arbejdede som svejser fik jeg svejsetråd i sådan nogle, det var ESAB der leverede dem.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej før i tiden fik man twist i dem, dansk twist industri, ved ikke om de eksistere mere.
Mvh Steen
dem kender jeg godt.
de der paptønder med stålring på kanten  hvor låget holdes fast med "spændebånd"
med lille spændehåndtag.!
MEN det er någet af en opgave at finde dem.
i en høstak.? jeg mener de kaldes tvistspand. eller svisttønden.
de er ret sjælden i øjeblikket i dagligdag i industri.
og andre steder.!
de kan være ret svære at få fat i dem
med mindre at de eksistere i nu (tvist fabrikken.)
Jeg troede ikke de var så "svære" at få fingerne i !

Jeg ville endeligt bare bruge dem i min værksted.. til at holde orden på træ stumper, til affalds spande osv.. men jeg må finde på noget andet, kunne bare godt lide at de var i pap, da de virker mindre klodset og lettere at håndtere..!

Annonce
Hej. Jeg har da sådan en stående, dog uden låg, var lige over i stalden og måle den, den er 77 cm høj og 52 cm i diameter, jeg har brugt den til at have korn i, da vi havde høns. Det eneste jeg kan læse på siden er COXT- og så noget mere, som jeg ikke kan læse pga. ælde, men du kan da bare komme forbi, så skal du være velkommen til at få den, du skal nok bare vide, at jeg bor på syd-vest Lolland
Skrevet af Torben Fugl på 23 aug 2009 07:20
Hej. Jeg har da sådan en stående, dog uden låg, var lige over i stalden og måle den, den er 77 cm høj og 52 cm i diameter, jeg har brugt den til at have korn i, da vi havde høns. Det eneste jeg kan læse på siden er COXT- og så noget mere, som jeg ikke kan læse pga. ælde, men du kan da bare komme forbi, så skal du være velkommen til at få den, du skal nok bare vide, at jeg bor på syd-vest Lolland

Tak ! - Det var da et rigtig godt tilbud.. men det er altså lige lidt for langt..!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis