Hvilket æbletræ er det?

Kan nogen komme med et bud på hvilken slags æbletræ dette er og hvad æblerne i givet fald kan bruges til? Jeg har prøvesmagt dem og de smager mest af alt 'tørt'.

Kan nogen komme med et bud på hvilken slags... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et træ man planter fordi de er pænt når det blomstre, og de har nogle pæne bær, det er ikke meningen at det skal være et æbletræ, hvor man kan spise frugterne. Hvis du poder noget på det, vil det komme til at se underligt ud, og grundstammen - paradisæblet vil alligevel overvokse dine podninger.
Hvis du vil have et rigtigt æbletræ, er det nemmest at købe et nyt træ, og plant det et andet sted i haven.
Men stadigvæk smager paradisæblesnaps, og gele helt fantastisk, hvis det er de rigtige paradisæbler.

Green

Nå så endte jeg alligevel med at lave æblegele og det blev faktisk helt godt!
Alternativet til at grave det op og smide det ud er nu blevet at flytte det til en anden plads i haven. Ligenu står det midt i plænen og generer ved græsslåningen (sammen med 4 andre æbletræer i øvrigt ) Kan jeg stadig nå at flytte træet i dette efterår eller skal man partout have rodstukket det i foråret? Træet er knap 2 meter højt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis