Kodning af låsecylinder

Så er den gal, gjorde et scoop på nogle brugte døre for noget tid siden og skal nu til at sætte dem i. Fik bare ikke lige nogen nøgle med til dem. Så hvad gør jeg så nu kan jeg få dem kodet om uden nøgle eller har jeg gjort i nælderne????

Har forhåbentlig vedhæftet et billede af typen..

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må nok erkende at du har brændt fingrerne. eneste mulighed for at få dem op, er ved at tage låsecylinderen med til låsesmeden, Han kan "banke" den op hvis det er en femstiftet (rund ruko nøgle). Er din lås seksstiftet (firkantet nøgle) skal du købe nogen nye låse.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Der er ikke vedhæftet noget billede...

Er dørene låst da ? for så er det da bare af med greb, rosseter eller langskilte, og skrue cylinderen ud, med mindre det er en dråbecylinder, så har du et problem, den er nemlig skruet fast fra kanten af, og der kan man ikke komme ind når døren er låst jo...

Det er ikke den store problem, du har sikkert ikke givet meget for de dører, og et par nye låse koster ikke mange penge, så du har sikkert stadig lavet en god handel.

Så får du også nye låse med 6 stifter, som du selvfølgelig køber så de er kodet til samme nøgle, så man slipper for alle de forskellige nøgler til ens hus.

omkodning af låse kræver en nøgle.?
ellers er men på den.!

Du kan på nettet finde opskrifter på bankenøgler, og at de nye 6 stifters nøgler ikke kan bankes op passer vist ikke, min svigersøn kan godt banke vennernes låse op når de har smækket sig ude, det er med samme prencip som de andre 5 stifters. Så at de kalder dem sikre.... Køb ikke dansk.

Du kan faktisk også hvis det er femstifters med en lille spids genstand bevæge stifterne op og ned i cylinderen.
Du gør så det at du tager et søgerblad (dem man bruger til at stille platiner og ventiler). Dette søgerblad kan du via bagsiden af cylinderen få ind imellem stifterne. Pludselig er du fremme ved stift 1 og så kan låsen drejes.
Jeg har gjort det, og kan sætte alle rukolåse om via denne metode.
Kræver bare en god kasse med stifter samt lidt fingerfærdighed, samt selvfølgelig at låsen er taget ud.

PS. Har selv Ruko, indbrudstyven har det med ikke at benytte dørene i dette kvarter, så hvilken cylinder vi har betyder intet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Lige netop koludabyg, den type universalnøgler kan man aldrig gardere sig imod.
3 punkts døre og sikkerhed hænger ej heller sammen, men hvor tætte de er er noget andet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det der med at kode nøgler om, har jeg ofte selv gjort.
Dog ikke ved at skifte palerne og alt det fine der... Næh. Kan man få en nøgle møjet ind i låsen, og derefter trække låsecylinderen ud, er det bare en tur over på slibestenen!
Når alle kanter er slebet væk, monteres cylinderen igen, og du har nu en nøgle der kan låse op!!

Min teori er også at hvis jeg kan dirke en alm lås op. Så kan en forbryder altså også. Og som Koluda og PeterR skriver. Så er det ofte den store nøgle de bruger...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Prøver lige igen. Men det lyder til jeg skal op med læderet.

Blev bare tvær da jeg havde læsset dørene stod han og sagde at nøglen kostede 200 kr. Selvom dørene var meget billige blev jeg tvær og tænkte at jeg vil ikke betale for det. Har forøvrigt fået cylinderen ud af døren ska bare have den kodet om nu.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

to halve nedstryger klinger kan også gøre kunsten at dirke låsen op.!
om det er 5 stift eller 6 stift. den ene slibes tynd med firkant i enden
og den anden tynd med trekant i enden
fidussen. er at den med firkanten holdes i spænd mens den anden
køres frem og tilbage. den med trekanten.
den med firkanten kan laves hved at slibes vinkel eller bøjes i vinkel.
men to kodet system må man mælde pas. (nøglen med to tand rækker).!
som kendes fra ruko.?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis